حیات جهاد دانشگاهی در گرو نوآوری است
کد خبر: 3586599
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
نظام‌دوست:

حیات جهاد دانشگاهی در گرو نوآوری است

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی در دیدار نوروزی با جهادگران استان گفت: حیات جهاد دانشگاهی به توسعه، نوآوری و ورود به امور جدید است، نگاه انقباضی، این نهاد انقلابی را دچاد رکود می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید جعفر نظام‌دوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، امروز، 14 فروردین‌ماه در دیدار نوروزی جهادگران استان که در مجتمع پردیس جهاد دانشگاهی برگزار شد با اشاره به  شعار سال گفت: در چند سال اخیر بحث اقتصاد مقاومتی با تأکیدات مختلف از جمله مدیریت جهادی، اقدام و عمل، تولید و اشتغال مورد تأکید رهبری قرار گرفته است.
وی با اشاره به تبعات آسیب اقتصادی ادامه داد: آسیب اقتصادی زمینه ساز سایر مشکلات از جمله در حوزه فرهنگ است با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال و تأکیدات رهبری، از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود نیاز جامعه را در این زمینه برآورده سازد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود: کشورهای همسایه از جمله ترکیه در ایجاد اشتغال از فرصت‌های ساده از جمله گردشگری نهایت استفاده را می‌برند باید زمینه‌های اشتغال را روشن و فرصت‌ها را شناخت.
وی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: مهمترین شاخصه انتخابات، مشارکت مردمی است در همین راستا و برای تأثیرگذاری بر اطرافیان در انتخاب فرد اصلح با توجه به هجمه‌های زیادی که به نظام اسلامی از سوی دشمن وارد می‌شود، جهاد دانشگاهی باید مؤثر عمل کند.
نظام‌دوست با اشاره به پایان برنامه 3 ساله توسعه جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با پایان این برنامه در سال 95، مقرر شد معاونت‌های جهاد دانشگاهی گزارش عملکرد خود را ارائه دهند، اقدامات خوبی در این 3 سال به ویژه در حوزه عمرانی با توجه به تنگناهای مالی که وجود داشت انجام شده است. 
وی افزود: با وجود همه تلاش‌ها و فعالیت‌ها و مشارکت قابل تقدیر جهادگران در برنامه 3 ساله، انتظاراتی که از جهاد دانشگاهی و جهادگران می‌رود بسیار بیشتر از اقدامات جاری است، وظایف و انتظارات از جهادگران نسبت به کارکنان دولت متفاوت است، جهاد دانشگاهی به پول نفت و بودجه دولتی متکی نیست؛ لذا اعضای جهاد دانشگاهی تنها با روحیه جهادی می‌توانند انتظارات جامعه و مسئولان را برآورده کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: برنامه ششم توسعه جهاد دانشگاهی برای 5 ساله آینده در دست تدوین است، این برنامه فرصتی است برای رشد آتی جهاد دانشگاهی که باید معاونان و مدیران، حوزه‌های کاری جدیدی را برای آینده در این برنامه 5 ساله تعریف کنند، درواقع هر جهادگر باید در پست خود نوآوری داشته باشد. 
وی افزود: حیات جهاد دانشگاهی به توسعه، نوآوری و ورود به امور جدید است، در برهه‌ای از زمان، جهاد دانشگاهی در استان مرکزی فقط کار فرهنگی انجام می‌داد به مرور زمان وارد دوره‌های آموزشی شد، اولین کلاس کنکور، زبان انگلیسی و بسیاری از دوره‌های تخصصی استان را جهاد دانشگاهی برگزار کرد همچنین در سایر موارد آموزشی، این نهاد انقلابی نوآور و پیشگام بوده است، تأسیس دانشگاه علمی کابردی، ورود به بحث درمان ناباروری و پژوهش از  جمله زمینه‌های توسعه جهاد دانشگاهی بوده است. 
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی تأکید کرد: اگر نگاه انقباضی به جهاد دانشگاهی داشته باشیم این نهاد انقلابی دچاد رکود می‌شود و از پیشرفت باز می‌ماند ضمن اینکه یک جهادگر باید روحیه جهادی و ویژگی‌های جهادگر را داشته باشد؛ صداقت، وصف به نیکی و برخورداری از فضایل اخلاقی لازمه کار جهادی است.
وی ادامه داد: برخی از اعضای جهاد دانشگاهی با ادبیات نو و پیشرفت‌های مرتبط با شغل خود آشنا نیستند که می‌طلبد با فعالیت‌های سایر واحدهای جهاد دانشگاهی در سراسر کشور آشنا شوند و در جریان نوآوری‌ها و پیشرفت‌های سایر استان‌ها قرار گیرند و خلاقیت خود را تقویت کنند.
نظام‌دوست در پایان گفت: جهاد دانشگاهی محدودیتی در نوآوری طبق چارچوب‌های کلی ترسیم شده ندارد، این نهاد انقلابی به صورت مستقل سیاست‌های خود را در چارچوب نظام پیش می‌رود؛ لذا نباید از تعریف حوزه‌ها و فرصت‌های جدید دور ماند نگاه مبتنی بر توسعه، هیچ گاه منفعل نمی‌شود، همین شعار امسال می‌تواند زمینه ساز تعریف فرصت‌های جدید در جهاد دانشگاهی از جمله در زمینه فرهنگ و اشتغال باشد.
captcha