ضعف دستگاه‌های قرآنی در ایجاد هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های قرآنی
کد خبر: 3586608
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۱
قره‌شیخلو تصریح کرد:

ضعف دستگاه‌های قرآنی در ایجاد هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن بیان کرد: همواره در گفت‌و‌گوهای مختلف در رابطه با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف قرآنی بحث و تبادل نظر می‌شود ولی حقیقت امر این است که ما در این زمینه طی سال‌های گذشته بسیار ضعیف بوده‌ایم.

ضعف دستگاه‌های قرآنی در ایجاد هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های قرآنی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در مراسم دیدار نوروزی جامعه قرآنی در سال 96 که امروز دوشنبه، 14 فروردین‌ماه در محل سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد، ضمن عرض سلام و تبریک سال جدید خدمت همه حضار در مراسم، اظهار کرد: امیدوارم که ان‌شاءالله امسال برای همه عزیزان سالی سرشار از موفقیت، پیروزی و سلامتی باشد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه عزیزان قرآنی که در سال 95 از میان ما رفتند و ایشان را از دست دادیم، تصریح کرد: در این جلسه قرآنی، دو نکته کوتاه را خدمت عزیزان عرض می‌کنم. نکته اول اینکه در دعای تحویل سال همه ما از خداوند متعال می‌خواهیم که به همه ما بهترین حال و احسن‌الحال را عنایت کند و در قرآن کریم نیز تأکید شده است که ما به دنبال عمل احسن باشیم و ان‌شاءالله که در جامعه قرآنی این اتفاقات رخ دهد؛ یعنی در سال جدید هم احوالات و هم عمل احسن داشته باشیم که به هر حال از عزیزان قرآنی این داشتن این روحیات و عملکرد بیشتر از دیگران انتظار می‌رود.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در ادامه اظهار کرد: نکته دیگری نیز که در این زمینه عرض می‌کنم این است که معمولا در صحبت‌ها و گفت‌و‌گوهای مختلف در رابطه با هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های مختلف قرآنی بحث و تبادل نظر می‌شود ولی حقیقت امر این است که ما در این امر طی سال‌های گذشته بسیار ضعیف بوده‌ایم.

قره‌شیخلو با بیان اینکه متأسفانه در بخش‌های مختلف قرآنی تقریبا هر کس کار خود را انجام می‌دهد، افزود: اگر اعتقاد به هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف قرآنی است، وجود دارد به نظر من باید به این موضوع به صورت جدی‌تری بپردازیم؛ یعنی بر روی موضوع مورد نظر بحث و کارشناسی انجام شود. همچنین، در این زمینه هم بخش‌هایی که به شورای توسعه و هم بخش‌هایی که به مجلس شورای اسلامی مربوط می‌شود باید کار کارشناسی و تحقیقاتی خود را به‌درستی انجام دهند.

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم گفت: هنوز هم متأسفانه نمونه‌های این هم‌افزایی در حوزه قرآن کم است و بعد از چهار دهه انتظار این است که مجموعه‌های قرآنی با هم هماهنگ‌تر باشند و با هم عملکرد نزدیکتری داشته باشند که امیدواریم این اتفاق در سال 96 رخ دهد.

وی در پایان بیان کرد: از همه دوستان عزیز تقاضا دارم تا یک عنایت ویژه داشته باشند؛ چراکه در بحث‌های قرآنی بعد از چهار دهه که از انقلاب اسلامی می‌گذرد، روی کارهای شکلی و ظاهری زیاد کار انجام دادیم و تقریبا توافق وجود دارد ولی بر روی کارهای محتوایی که به آن نیاز مبرم داریم؛ کارهایی که مطابق روز و نیاز جوانان جامعه باشد، خیلی کم کار کرده‌ایم. در این زمینه به نظر می‌رسد عزیزان قرآنی روی این زمینه باید بیشتر سرمایه‌گذاری کنند تا از کارهای شکلی فاصله بگیریم و کارهای پرمغزتر و پرمحتواتر انجام دهیم.

captcha