رشد جامعه در گرو مدیریت افراد قرآنی است
کد خبر: 3586616
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۲
حسن بیادی:

رشد جامعه در گرو مدیریت افراد قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: عضو‌‌ شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور مدیریت افراد قرآنی را رمز رشد جامعه دانست و از فعالیت‌های قرآنی که فقط در حد نمایش‌های کم‌اثر هستند انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسن بیادی، عضو‌ شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور در مراسم دیدار نوروزی جامعه قرآنی در سال ۹۶ که امروز دوشنبه، ۱۴ فروردین‌ماه در محل سالن اجتماعات خبرگزاری ایکنا برگزار شد به ارائه خاطره‌ای کوتاه پرداخت و بیان کرد: یک روز معاونان فرهنگی اجتماعی شهرداری‌های کلان‌شهرها در مراکز استان‌ها جمع شده بودند و به بنده هم گفتند که صحبت کنم، زمانی که نشستم گفتم هر کس قرآن و احکام ابتدائی را بلد نیست بلند شود و از مجلس برود.
بیادی تصریح کرد: نمی‌خواهم در مورد مسئولینی صحبت کنم که برخی از آنها تلفظ صحیح نماز را بلد نیستند، وقتی به قرآن اهمیت داده نمی‌شود این گونه می‌شود. بیشتر قراء ما خوب بوده‌اند، یعنی هر جا یک فرد قرآنی باشد و احکام هم بلد باشد، جامعه رشد پیدا می‌کند.  در یک مدرسه به مدت پنج سال نذر داشتم که به صورت افتخاری قرآن تدریس کنم، دیدم که معلمان قرآن آنجا بلد نبودند قرآن بخوانند، چطور می‌خواهند به دانش‌آموزان آموزش بدهند؟

رشد جامعه در گرو مدیریت افراد قرآنی است

عضو‌ شورای مرکزی سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور بیان کرد: اکثر اساتید قرآن از مساجد رشد کرده‌اند اما امروز این مساجد فراموش شده‌اند. با این مطلب که عرض می‌کنم مبارزه کنید، وگرنه کسی قرآن را نمی‌فهمد، در حوزه‌های علمیه تهران، بیش از 20 درصد افراد نتوانستند به صورت تحت‌اللفظی قرآن را معنا کنند. راه برون‌رفت از این مشکل این است که مساجد را تقویت کنیم تا دوستان داوطلبانه داخل مساجد بروند.
وی در ادامه با انتقاد از فعالیت‌های قرآنی بیان کرد: هر کاری کرده‌ایم هنوز این نکته منفی را از بین نبرده‌ایم که نوعاً، «شو» قرآنی اجرا کرده‌ایم؛ مانند گل گلایل که سه روز بیشتر دوام نمی‌آورد، فعالیت‌های ما مانند گل‌های ریشه‌دار نبوده است، در شهر تهران «شو» قرآنی است این همه هزینه می‌شود اما برای ترجمه آن کار نمی‌شود.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۱/۱۵ - ۱۷:۳۷
0
0
برای رشد جامعه افراد قرآنی مورد توجه قرار گیرند
captcha