کربلا؛ آماده میزبانی از سیزدهمین جشنواره «بهار شهادت»
کد خبر: 3587047
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳

کربلا؛ آماده میزبانی از سیزدهمین جشنواره «بهار شهادت»

گروه بین‌الملل: سیزدهمین جشنواره بین‌المللی دینی ـ فرهنگی «بهار شهادت» همچون سال‌های گذشته، سوم تا پنجم شعبان المعظم در شهر کربلای معلی برگزار می‌شود.

آمادگی کربلا برای میزبانی سیزدهمین جشنواره «بهار شهادت»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان حسینی، این جشنواره به همت تولیت‌ آستان‌های مقدس امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) و با مشارکت پژوهشگران و شخصیت‌های دینی، علمی و دانشگاهی از کشورهای مختلف جهان برگزار خواهد شد.
«سیدافضل الشامی»، رئیس کمیته برگزارکننده این جشنواره اعلام کرد: بیشتر شخصیت‌هایی که در سیزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی «بهار شهادت» حضور پیدا خواهند کرد، در دوره‌های قبلی این جشنواره مشارکت نداشته‌اند.
وی افزود: هم‌اکنون 80 درصد مقدمات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای برپایی این جشنواره انجام شده و فعالیت‌های این جشنواره روز سوم شعبان هم‌زمان با سالروز ولادت امام حسین(ع) افتتاح خواهد شد.
سیدافضل الشامی تصریح کرد: محافل و جلسات قرآنی، محافل شعری و ادبی، نمایشگاه کتاب با مشارکت ناشران کشورهای مختلف و محافل ویژه بانوان از جمله برنامه‌هایی است که برای این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.
معاون امور فکری و فرهنگی تولیت آستان حسینی گفت: هدف از برپایی این جشنواره که در جوار مرقد مطهر امام حسین(ع) و برادرش حضرت عباس(ع) برگزار می‌شود، احیای ذکر اهل بیت‌(ع) به شیوه‌های ممتاز و متفاوت است.
captcha