بررسی توسعه و تقویت جایگاه بانکداری اسلامی در همایش اردن
کد خبر: 3587195
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

بررسی توسعه و تقویت جایگاه بانکداری اسلامی در همایش اردن

گروه بین‌الملل: شورای کل بانک‌ها و مؤسسات مالی اسلامی از برگزاری دومین همایش جهانی با عنوان «نوآوری بنیادین در شیوه‌های بانکداری اسلامی با هدف رونق اقتصادی و تداوم» در شهر امان، پایتخت اردن خبر داد.

بررسی توسعه و تقویت جایگاه بانکداری اسلامی در همایش اردن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اینا، شورای کل بانک‌ها و مؤسسات مالی اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: این همایش، 18 اردیبهشت‌ ماه سال جاری در «امان»، پایتخت اردن به مدت دو روز برگزار می‌شود و بر این اساس کارشناسان زبده صنعت مالی اسلامی، سهامداران و علاقمندان به اقتصاد اسلامی را گرد هم می‌آورد تا تحولات جدید در صنعت مالی اسلامی و برجسته‌ترین عوامل تأثیرگذار در آینده این صنعت را مورد بحث و بررسی قرار دهند.
در این بیانیه آمده‌ است: از جمله سخنرانان رسمی این همایش، بندر بن محمد حجار، رئیس مجموعه بانک اسلامی توسعه؛ صالح کامل، رئیس شورای کل بانک‌ها و مؤسسات مالی اسلامی؛ زیاد فریز، رئیس بانک مرکزی اردن؛ عصام‌الدین احمد البشیر، رئیس مجمع فقه اسلامی و دیگر شخصیت‌های اقتصادی برجسته هستند که در سخنان خود بر تعیین مبانی راه‌های موفقیت در بانکداری اسلامی جهت تضمین تداوم صنعت مالی اسلامی در سطحی قابل توجه و تطابق با اصول شریعت اسلامی به ویژه در سایه رشد سریع بانکداری اسلامی در بازارهای خارجی و داخلی تمرکز می‌کنند.
این بیانیه می‌افزاید: کنفرانس جهانی اردن به مثابه صحنی بین‌المللی برای بحث درباره مهمترین تحولات و مفاهیمی است که موجب تحکیم جایگاه سرمایه‌گذاری اسلامی و راه‌های توسعه صنعت بانکداری اسلامی در میان بازارهای بین‌المللی خواهد شد.
شورای کل بانک‌ها و مؤسسات مالی اسلامی به عنوان یک سازمان بین‌المللی سال 2001 تأسیس شد و مقر اصلی آن در کشور بحرین است. این شورا وابسته به سازمان همکاری اسلامی و همچون چتری برای صنعت مالی اسلامی در سطح جهان به‌شمار می‌آید که هدف آن حمایت و پیشرفت صنعت خدمات اسلامی و حمایت از همکاری میان اعضای این شورا است.
120 مؤسسه مالی از 31 کشور به عضویت این شورا در آمده‌اند که شامل مهمترین کارکنان بازار مالی اسلامی، مؤسسه‌ها و انجمن‌های چندمنظوره و جمعیت‌های صنفی در حوزه صنعت بوده و به عنوان یکی از سازمان‌ها و پایه‌های اساسی در ساختار مالی اسلامی شناخته می‌شوند.
captcha