پیشکسوتان قرآنی معرفی و شناخته شوند
کد خبر: 3587539
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

پیشکسوتان قرآنی معرفی و شناخته شوند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرعامل مرکز خدمات قرآنیان مشهد با اشاره به اهمیت تجلیل از پیشکسوتان عرصه فعالیت‌های قرآنی و با بیان اینکه این افراد نیز مانند پیشکسوتان دیگر عرصه‌ها باید دیده و شناخته شوند، گفت: تجلیل از پیشکسوتان قرآن سبب رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در کشور شده و در جامعه قرآنی برای تلاش و پیشرفت مضاعف، ایجاد انگیزه می‌کند.

سعید حاجی‌ابراهیمی، مدیرعامل مرکز خدمات قرآنیان مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در رابطه فعالیت و نوع اقدامات این مرکز، بیان کرد: این مرکز از هشتم آذرماه سال 1395 با هزینه شخصی و با همت اعضا هیئت مدیره و خیران تأسیس شده است.
وی در ادامه ابراز کرد: بیشتر اعضا هیئت مدیره این مرکز فعالان قرآنی مانند وحید مجتهدزاده، قاری ممتاز قرآن، محمد علیزاده و سعید مقدم‌زاده از اساتید قرآن کریم و  سیدموسی سلطانی هستند.
وی با بیان اینکه این مرکز با هدف احترام، رسیدگی و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی تأسیس شده است، اضافه کرد: همچنین از دیگر اهداف راه‌اندازی مرکز خدمات قرآنیان ایجاد مکانی برای رسیدگی به کلیه مشکلات معنوی و امور مالی پیشکسوتان و زحمتکشان قرآن است.
حاجی‌ابراهیمی افزود: در مدت بیش از پنج ماهی که از تأسیس این مرکز می‎‌گذرد تاکنون از پنج پیشکسوت قرآن کریم از جمله وحید مجتهدزاده، میرزایی، جاویدی، مرحوم حسن‌زاده و سیدی تجلیل به عمل آمده است و در حد توان برخی از مشکلات این عزیزان توسط این مرکز برطرف شده است.
وی در رابطه با اهمیت تجلیل از پیشکسوتان عرصه فعالیت‌های قرآن و با بیان اینکه این افراد نیز مانند پیشکسوتان دیگر عرصه‌ها باید دیده و شناخته شوند، عنوان کرد: تجلیل از پیشکسوتان قرآن سبب رشد و توسعه فرهنگ قرآنی در کشور شده و در جامعه قرآنی نیز ایجاد انگیزه برای تلاش و پیشرفت مضاعف در این عرصه می‌کند.
مدیرعامل مرکز خدمات قرآنیان مشهد درخصوص دیگر برنامه‌هایی که در دستور کار این مرکز قرار دارد نیز، اظهار کرد: به یاری خداوند از حدود دو ماه آینده برنامه‌هایی از قبیل کلاس‌های آموزشی، مسابقات قرآن و کمک به خانواده‌های نیازمند قرآنی را در دستور کار قرار خواهیم داد.
حاجی‌ابراهیمی در پایان در رابطه با محتوا کلی کلاس‌ها و مسابقاتی که قرار است توسط این مرکز برگزار شود، گفت: در این کلاس‌ها به آموزش تخصصی قرآن توسط اساتید بین‌المللی و ممتاز پرداخته خواهد شد، همچنین مسابقاتی در زمینه حفظ و قرائت برگزار می‌شود.
captcha