فوتسالی بانشاط همراه با آموزش حرفه‌ای قرآن+ عکس
کد خبر: 3589422
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

فوتسالی بانشاط همراه با آموزش حرفه‌ای قرآن+ عکس

گروه جلسات و محافل: دومین هفته از فوتسال هفتگی حاج ولی‌الله پوراحمدی، قاری و مدرس قرآن کریم و جانباز هشت سال دفاع مقدس، با حضور قرآن‌آموزان و جمعی از قاریان غرب تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) دومین هفته از فوتسال هفتگی جلسه قرآن حاج ولی‌الله پوراحمدی، قاری و مدرس قرآن کریم و جانباز هشت سال دفاع مقدس روز گذشته، 24 فروردین‌ماه با حضور قرآن‌آموزان و جمعی از قاریان غرب تهران، در مجموعه ورزشی دارالشهدای منطقه 17 از ساعت 15:30 تا 20 برگزار شد.

فوتسالی با نشاط، همراه با آموزش حرفه ای+عکس

در ابتدای این برنامه، شاگردان کمی نرم دویدن و سپس بصورت گرد ایستادند، تا حاج ولی آنها را نرمش دهد. در ادامه شاگردان با کمک یکدیگر، موانع و لوازم تمرینی را مستقر کردند تا به صورت حرفه ای، آموزش های لازم را زیر نظر حاج ولی ببینند.

پس از یارکشی، شاگردان کاورها را پوشیدند و در قالب 4 تیم 6 نفره در فضایی کاملا صمیمی به بازی پرداختند و حاج ولی به داوری ایستاد. از جمله نکات جالب بازی آنها، بدون اوت بازی کردن آنها بود که باعث استفاده از وقت و بالا رفتن سرعت بازی ها شده بود. یک تیم هم بعنوان مهمان، از اعضای جلسه محمد کاکاوند، قاری ممتاز کشورمان، مهمان این هفته فوتسال حاج ولی بودند.

فوتسالی با نشاط، همراه با آموزش حرفه ای+عکس

ولی الله پوراحمدی هم فوتبالیست خوبی است و هم خطاط و قاری‌ای خوش‌خوان. این قاری ممتاز کشورمان بین این سه هنر و تخصص، در شب عملیات از خدا خواسته که اگر قرار است معلول شوم یا آسیبی از این جنگ به من برسد،(آن زمان جانباز نمی گفتند) حنجره‌ اش هیچ آسیبی نبیند و سالم بماند. بیش از هشت سال در جبهه بوده، اما حتی یکبار شیمیایی نشده و هیچ گاه هم ماسک نزده است.

حاج ولی، مدرک درجه سه مربیگری را با افراد سالم گرفته است. ابتدا قبول نمی‌کردند که در بین افراد سالم حضور داشته باشد و مدرک مربیگیری بگیرد، اما سرانجام پذیرفتند. حاج ولی سال‌ها در لیگ جوانان و در تیم پتروشیمی در سطح اول فوتبال کشور توپ زده است.

ولی الله پوراحمدی، ۳۰ سال مربیگری فوتبال کرده‌‌ است و محمد نوازی و مهرداد پولادی هر دو از بازیکنان وی بوده اند. محمد نوازی سال ۱۳۶۹ در تیم نوجوانان منطقه ۱۷ شهرداری تهران بازیکن حاج ولی بوده است.

فوتسالی با نشاط، همراه با آموزش حرفه ای+عکس

جامعه ورزشی ولی الله پوراحمدی را به عنوان یک فوتبالیست می‌شناسند و جامعه قرآنی نیز او را به عنوان یک قاری، هیچ یک از این دو جامعه وجه دیگر وی را نشناخته‌اند یعنی ورزشکارها کمتر می‌‌دانند که پوراحمدی قرآنی است و قرآنی‌ها نیز همینطور.
این مدرس قرآن کریم تا حدود سال ۱۳۹۰ به صورت حرفه‌ای ورزش را پیگیری کرده و بیشتر به عنوان یک ورزشکار و فوتبالیست و مربی مطرح بوده، با اینکه در آن زمان در بحث قرآن و در عرصه تلاوت نیز حضور داشته اما به صورت تمام وقت و کاملاً حرفه‌ای از سال ۱۳۹۰ فعالیت در عرصه قرآن را دنبال کرده است.

فوتسالی با نشاط، همراه با آموزش حرفه ای+عکس
شاگردهای فوتبالیست حاج ولی اگر بیشتر از شاگردهای قرآنی وی نباشند، کمتر از آن نیستند تا اینکه ولی الله پوراحمدی از سال ۹۰ ورزش را کنار گذاشته و به تدریس قرآن کریم با استفاده از تجهیزات روز دنیا پرداخته است.

فوتسالی با نشاط، همراه با آموزش حرفه ای+عکس

ولی الله پوراحمدی برای شاگردان خود چهار شرط گذاشته است که فوتسال یکی از آنهاست. شاگردان وی باید چهار کار را انجام دهند: ۱- برای تداوم و انسجام آموزش قرآن کریم، در موسسه قرآن نور مولای موحدان جنب مسجد ثبت نام کنند؛ ۲- در جلسه قرآن امامزاده حسن(ع) حتما شرکت کنند؛ ۳- هیئتی که ماهی یکبار در منزل اعضاء برگزار می‌شود و برای عزاداری و بیشتر دورهم بودن بچه ها است، شرکت کنند؛ ۴- فوتسال را همه باید بیایند تا دستگاه تنفسی قوی شود و بدن پخته و آب دیده شود.

در ادامه گزارش تصویری این فوتسال هفتگی ارائه می‌شود.

captcha