تأكید اسلام نفرت از گناه است/ در امر به معروف آیینه‌وار عمل كنیم
کد خبر: 3592141
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۷
مهدوی:

تأكید اسلام نفرت از گناه است/ در امر به معروف آیینه‌وار عمل كنیم

گروه اجتماعی: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منكر فارس بر این نكته تأكید كرد كه در هیچ جای اسلام نداریم که ما نسبت به گناهکار نفرت داشته باشیم، بلکه نفرت باید نسبت به گناه باشد. اصل، نفرت از گناه است نه گناهکار.

به گزارش خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سلیمان مهدوی،دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس امروز، 2 اردیبهشت‌ماه در جلسه شورای اداری شهرستان گراش با یادآوری اینكه در نظام اسلامی محور حرکت قانون اساسی است، گفت: اصل هشتم این قانون به امر به معروف و نهی از منکر پرداخته است.

وی افزود: در سال 94 قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید. در تیر ماه سال 95 نیز آئین‌نامه‌های لازم نوشته شد و همه ملزم به اجرای آن شدند و سه قوا، تمام ادارات و سازمان‌های دولتی، نیمه دولتی، خصوصی و... نیز مقید به اجرای آن شدند.

دبیر ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان فارس گفت: در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، ستاد امر به معروف و نهی از منکر را فرا قوا دیده‌اند و زیر نظر هیچ یک از قوا نیست که علت این امر نیز کاهش تأثیرگذاری قوا بر روی این ستاد بوده است.

مهدوی در ادامه به بررسی موادی از قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و گفت: در قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر آمده است تمام مردم حق دارند که امربه معروف ونهی از منکر کنند آن هم به صورت لسانی و نیازی به حکم نیست، زیرا حکم ما در این موضوع حکم قرآن است و روش عملکرد نیز روش اهل بیت(ع) است یعنی از روی عشق، علاقه و محبت به یکدیگر این امر صورت می پذیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس بیان كرد: امر به معروف و نهی از منکر ایجابی، وظیفه همه مردم است و قسمت سلبی آن برای مردم ممنوع است و فقط برعهده ضابطین نظام است و حکومت و ضابطین زمانی وارد عمل می‌شوند که لجاجت برگناه وجود داشته باشد و درگیری زمانی به وجود می‌آید و افراد متخلف تسلیم قانون وضابطین قانون نشوند.

مهدوی گفت: در هیچ جای اسلام نداریم که ما نسبت به گناهکار نفرت داشته باشیم، بلکه نفرت باید نسبت به گناه باشد. اصل، نفرت از گناه است نه گناهکار. در اصل در امر به معروف و نهی از منکر باید آیینه‌وار عمل کنیم، به این دلیل که امر به معروف و نهی از منکر نهایت محبت و دوستی است.

مهدوی با تأكید بر اینكه روش‌های ما نباید باعث ظلم به امر به معروف و نهی از منکر شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر مثل نماز بر همه واجب است و هر کس این فریضه را انجام ندهد در گناه دیگری شریک است. در مرحله اول این حکومت است که باید بستر را برای اجرای این واجب فراموش شده فراهم سازد که به یاری خدا با توجه به قانون و عمل به قانون و اجرای آن، لفظ واجب فراموش شده برداشته شود.

مهدوی در رابطه با موضوع انتخابات پیش رو گفت: حضور حداکثری مردم بزرگترین معروف است که در واقع همان حفظ نظام اسلامی است. انتخاب‌هایمان نیز باید با معیارهایی که حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیاناتشاننصب‌العین قرار داده‌اند مطابق باشد تا بتوان به انتخاب اصلح رسید و به یاری خدا با انتخاب فرد اصلح کشور بیش از پیش در مسیر احیای حق قرار گیرد.

captcha