فراخوان سرود آستان قدس رضوی در سراسر کشور
کد خبر: 3593368
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۴

فراخوان سرود آستان قدس رضوی در سراسر کشور

گروه فرهنگی: مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی از فراخوان سرود آستان قدس رضوی خبر داد و افزود: قرار است آستان قدس رضوی سرودی مختص به خود داشته باشد و از همه شاعران خواسته شده تا سرودهای خود را بفرستند.

علی ثابت‌نیا، مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با اشاره به فعالیت‌های رضوان گرافیک یکی از بخش‌های مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، گفت: در واقع تمام فعالیت‌هایی که مؤسسه در زمینه تبلیغات، بروشور، پوستر انجام می‌دهد حتی برخی از محصولاتی که در فروشگاه‌های مؤسسه می‌بینید شکل‌گیری آن توسط رضوان‌گرافیک بوده است. 
بارگذاری پوسترهایی با موضوعات رضوی
وی ادامه داد: در حوزه گرافیک امسال اتفاق خوبی خواهد افتاد و آن هم طراحی وب و بارگذاری سایتی است که دو مخاطب دارد که یک مخاطب آن عام و بارگذاری پوسترهایی با موضوعات رضوی، دینی و اخلاقی است که در سال‌های گذشته در آستان قدس رضوی تولید شده تا مردم، هیئت‌ها و تشکل‌ها بتوانند، بنرها و پوسترها را از این سایت تهیه‌ کنند.
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی اظهار کرد: برنامه دیگری که این سایت دنبال می‌کند. بارگذاری یک سری تصاویر ناب از حرم رضوی و دیتیل‌هایی از هنر معماری مثل کاشی‌کاری، آئینه‌کاری و حتی فایل‌های وکتور شده است تا هنرمند گرافیک بتواند از آنها استفاده کند.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به انتخاب شعار سال «اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال»، این مؤسسه با چه رویکردی این شعار را تحقق خواهد رساند، افزود: با توجه به جلسه‌ای که با تولیت آستان قدس داشته‌ایم تمام برنامه‌های گفته شده با محوریت شعار سال انجام خواهد شد.
 ثابت‌نیا ادامه داد: تولیت آستان قدس رضوی به شدت تأکید داشتند که هر مجموعه وظیفه دارد که در حد توانش ایجاد اشتغال کند همانند، تربیت مدرس در شهرهای مختلف کشور و ایجاد یک بازار کار در شهر آن افراد از جمله برنامه‌هایی است که با توجه به تحقق شعار سال توسط مؤسسه آفرینش هنری آستان قدس صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در حوزه محصولات فرهنگی نیز در حال حاضر یک مجموعه هزار نفری در تولید و توزیع این محصولات در سراسر کشور دست‌اندرکار هستند، افزود: اگر هر کدام از ما سعی کنیم وظیفه خود را در محدوده جغرافیایی خود به درستی انجام دهیم در حوزه هنر هم متولیان هنر از منابعی که در اختیار دارند به درستی استفاده کنند این خود فعالیت جهادی در کشور خواهد بود و باعث خواهد شد که قدم بهتری از سال گذشته برداریم.
ثابت‌نیا با بیان اینکه شب شعرهای متعددی پیش‌بینی شده که یکی از آنها «ملکوت هشتم» است، بیان کرد: امسال قرار است این شب شعر در یک گستره وسیع‌تری در کشور برگزار شود. در سال‌‎های گذشته «ملکوت هشتم» در هشت شهر برگزار شد امسال امیدواریم تعداد شهرهای بیشتری را با همکاری نهادهای مرتبط مورد هدف قرار داده تا بتوانیم شب شعر «ملکوت هشتم» را آنجا برگزار کنیم. 
مدیرعامل مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی تصریح کرد: یکی دیگر از کارهایی که قرار است انجمن ادبی انجام دهد. حمایت از تولید مجموعه اشعار آئینی و رضوی در شهرهای مختلف در حوزه شعر بانوان و آقایان با همکاری حوزه هنری، مجموعه‌های رضوی در استان‌های مختلف و مؤسسه آفرینش‌ها است.
فراخوان سرود آستان قدس رضوی در کشور
وی بیان کرد: دو جشنواره هم داریم که فراخوان آن آماده و توزیع خواهد شد. یکی از آنها، فراخوان سرود آستان قدس رضوی است که قرار است آستان قدس رضوی سرودی مختص به خود داشته باشد و از همه شاعران خواسته شده تا سرودهای خود را بفرستند.
ثابت‌نیا اظهار کرد: فراخوان شعر بانوان اهل بیت(ع) یعنی دختران و همسران اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌ها است که حاصل آن تبدیل به شب شعرهایی خواهد شد و شاعران کشور می‌توانند با ارسال آثار خود در این شب شعر شرکت کنند.
captcha