آغاز رقابت 800 دانش‌آموز پسر در سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی
کد خبر: 3593497
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

آغاز رقابت 800 دانش‌آموز پسر در سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی ابراز کرد: سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر خراسان رضوی با حضور 800 دانش‌آموز از 47 اداره آموزش‌وپرورش سراسر استان ظهر امروز در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد آغاز شد و تا هفتم اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

علی مهدوی‌خواه، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، بیان کرد: سی‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر خراسان رضوی با حضور 800 دانش‌آموز از 47 اداره آموزش‌وپرورش سراسر استان ظهر امروز ششم اردیبهشت‌ماه، در اردوگاه ثامن‌الحجج(ع) مشهد آغاز شد و تا پنجشنبه، هفتم اردیبهشت ماه ادامه دارد.
وی افزود: در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، حجت‌الاسلام جمال ایزدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در مورد ضرورت تدبر، قرائت و تمسک به قرآن کریم به ایراد سخنرانی پرداخت.
مهدوی‌خواه اضافه کرد: در ادامه مراسم دکتر رسایی، استاد دانشگاه و مدیرکل اسبق آموزش و پرورش استان به همگرایی بین نهادهای قرآنی و ادارات آموزش‌وپرورش و اوقاف نیز تأکید کرد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص رشته‌های  بخش کتبی این دوره از مسابقات قرآن نیز اظهار کرد: سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزی در رشته‌های تفسیر، صحیفه سجادیه، انشای نماز، مداحی و احکام در حال برگزاری است.
وی با اشاره به اینکه نتایج این دوره از مسابقات بعدازظهر هفتم اردیبهشت ماه اعلام خواهد شد، افزود: 34 داور در 16 فضا این دوره از مسابقات را داوری می‌کنند و مرحله فینال فقط در رشته احکام ویژه دانش‌آموزان مقطع متوسطه است که دوم اوایل تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه ابراز کرد: همچنین مسابقات قرآن، عترت و نماز  اداره آموزش و پرورش احمدآباد با حضور 500 دانش‌آموزان پسر از ادارات گروه 3 ساعت 17 امروز آغاز می‌شود.
مهدوی‌خواه اظهار کرد: متسابقان بخش آوایی در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ پنج، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن به رقابت می‌پردازند و برگزیدگان هر رشته به فینال این دوره از مسابقات راه پیدا خواهد کرد.
وی عنوان کرد: امسال براساس تصمیم شورای پرورشی استان، اداره آموزش و پرورش ناحیه هفت مشهد برای میزبانی گروه یک، شهرستان کاشمر برای گروه دو و منطقه احمدآباد برای میزبانی گروه سه انتخاب شده‌اند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی ابراز کرد: بر اساس میزان توسعه‌یافتگی، مناطق برخوردار در گروه یک شامل ۱۵ اداره، مناطق نیمه‌برخوردار در گروه دو شامل ۱۶ اداره و مناطق کم‌برخوردار شامل ۱۶ اداره در گروه سه قرار گرفتند که در مجموع ۴۷ اداره در قالب این سه گروه تقسیم‌بندی شدند.
مهدوی‌خواه با بیان اینکه مرحله مقدماتی استانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خراسان رضوی در گروه‌های سه‌گانه از 21 فروردین سال جاری آغاز و  تا 8 اردیبهشت ماه ادامه دارد، گفت: در گروه یک این مرحله 900 نفر به میزبانی اداره ناحیه هفت مشهد مقدس، ۹۲۸ نفر در گروه دوم به میزبانی کاشمر و 918 نفر نیز در گروه سوم و به میزبانی منطقه احمدآباد رقابت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه فینال استانی این مسابقات نیز تیرماه سال جاری به میزبانی مشهد برگزار خواهد شد، اضافه کرد: در نهایت برگزیدگان مرحله استانی نیز به مسابقات کشوری که بخش پژوهشی آن به میزبانی استان اردبیل و آوایی نیز به میزبانی خراسان رضوی در بازه زمانی 23 تیر الی 23 مردادماه سال جاری خواهد بود، راه می‌یابند.

captcha