هنوز نتوانسته‌ایم الگویی نمونه برای بانوان ترسیم کنیم
کد خبر: 3593681
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

هنوز نتوانسته‌ایم الگویی نمونه برای بانوان ترسیم کنیم

گروه شهرستان‌ها: مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم الگویی نمونه برای بانوان به‌خصوص دخترانمان در جامعه ترسیم و معرفی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایرج سعادتمند، ششم اردیبهشت‌ماه در همایش استانی بانوانی کارآمد که در کاشمر، با بیان اینکه سه نهاد در جامعه هستند که در آموزش، تعلیم، تربیت و مباحث پرورشی نقش‌آفرین هستند، تأثیرگذارترین این نهاد را خانواده دانست و گفت: مدرسه و جامعه دو نهاد دیگری هستند که در آموزش، تعلیم، تربیت و مباحث پرورشی نقش‌آفرین هستند.
وی با اشاره به اینکه غیر از نگاه مادرانه صرف و نگاه جنسیتی، بانوان چند نقش دارند که اولین آن مکمل مرد است، افزود: اگر مرد، زن را در کنار خود نداشته باشد، آرامش نخواهد داشت.
سعادتمند با اعلام اینکه هرچه سلامتی و توفیق باشد ولی آرامش نباشد، زندگی ارزش خود را ندارد، بیان کرد: نقش خالقیت از دیگر نقش‌هایی هست که خداوند به زن داده است.
وی با بیان اینکه اگر زن نباشد، این نسل استمرار نداشته و تداوم نخواهد داشت، مربی‌گری را از دیگر نقش‌های زن دانست و اظهار کرد: خداوند متعال، خود اولین مربی و تربیت‌کننده هست که نقش بانوان را این‌گونه گذاشته است.
مدیر آموزش‌ و پرورش کاشمر با اظهار تأسف از اینکه این نقش‌ها به‌خصوص تربیت‌کننده به مرور در میان زنان حال کم‌رنگ شدن است، گفت: بر اساس آخرین آماری که دارم، بهره‌مندی زنان در کشور از موقعیت‌های شغلی در جامعه از 1142 رتبه 139 بوده که اکنون 12 رتبه به لحاظ نگاه جنسیتی رشد کرده است.
وی با اشاره به اینکه از نظر تحصیلات مردان 95.7 درصد و زنان 94 درصد باسواد هستند، اما در دانشگاه 68 درصد جنسیت را دختر تشکیل می‌دهند، گفت: به‌رغم اهمیت نقش زنان در جامعه اما جوانان از ازدواج گریزان هستند.
سعادتمند با بیان اینکه بر اساس برخی آمارها 25 درصد ازدواج‌ها در کاشمر به طلاق منتهی می‌شود، تغییر ساختار و نقش رویکردها به کارکردهای خانواده را از علل طلاق دانست و گفت: زن در جامعه نقش زنانگی، مربیگری و مرد در جامعه نقش پدری خود را به‌درستی ایفا نمی‌کنند.
وی با اعلام اینکه برای بانوان الگوسازی نداریم، بیان کرد: اگر در صدا و سیما بخواهیم زنی را به تصویر بکشیم با آرایش و لباس‌های خاص و حجابی که شایسته نیست و با ادبیاتی که زیبنده نیست، نشان می‌دهیم و در کنار آن خانم‌های محجبه ایلیاتی را نشان می‌دهیم که از ساختار تمدن بهره‌ای نبرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه هنوز نتوانسته‌ایم الگویی از دختر و زن نمونه را ترسیم کنیم، گفت: امروز دخترانمان بازیگران فیلم‌های خارجی را بهتر می‌شناسند تا فاطمه زهرا(ص) را و این نگران‌کننده است.
سعادتمند با تأکید بر معرفی الگوهای بی‌بدیل با فرصت و سازوکارها و قابلیت‌های جدید، افزود: 50 درصد جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند که اگر خودتان نتوانید از حق خود دفاع کنید کسی به فکر شما نخواهد بود.
وی بیان کرد: امیدواریم علمای ما به‌گونه‌ای نقش زنانگی را تبین و ترسیم کنند و بانوان به گونه‌ای در جامعه حضور یابند که دغدغه‌ای برای نقش‌آفرینی زن در اجتماع نداشته باشیم.
در این همایش از برترین‌هایی که در مقاله‌نویسی و خوشنویسی آثاری را با موضوعات زن و رسانه، زن و اوقات فراغت، زن و حمایت اجتماعی و زن و حمایت‌های مذهبی آثاری را ارسال کرده بودند، تقدیر شد.
یادآور می‌شود، به دبیرخانه این همایش 69 مقاله و 20 اثر خوشنویسی ارسال شده بود که در نهایت 5 مقاله و 5 اثر خوشنویسی به عنوان آثار برگزیده معرفی شد.
captcha