آموزش دانش‌آموزان برای اشتغال و تولید؛ یکی‌از مهم‌ترین رسالت‌های معلمان
کد خبر: 3593878
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
آیت‌الله میرعمادی مطرح کرد:

آموزش دانش‌آموزان برای اشتغال و تولید؛ یکی‌از مهم‌ترین رسالت‌های معلمان

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که معلمان باید انسان‌های مؤمن و انقلابی تربیت کنند، یکی‌از رسالت‌های مهم معلمان را آموزش و تعلیم برای اشتغال و تولید دانست و اظهارکرد: امروز باید معلمان ما مهارت‌های لازم برای اشتغال و تولید را به دانش‌آموزان تعلیم ‌بدهند و جوانان باید چرخ تولید و اشتغال را از همان دوران جوانی به‌وجود بیاورند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر، به ۱۲ اردیبهشت روز معلم اشاره کرد و افزود: جایگاه معلمان ما جایگاه پیامبران بوده و امروز رسالت معلمان بسیار سنگین  بوده و اولین رسالت معلمان ایجاد روحیه تفکر و روحیه انقلابی میان دانش‌آموزان است.
وی یادآور شد: معلمان باید نسل چهارم ما را انقلابی تحویل بدهند و این امر برای تقویت تفکر در میان دانش‌آموزان و بالا بردن توان علمی دانش‌آموزان مهم است. امروز رسالت معلم یاد دادن «الف و ب» نیست و توان علمی و شکوفایی علمی بوده و معلمان باید انسان‌های مؤمن و انقلابی تربیت کنند.  
آیت‌الله میرعمادی از دیگر رسالت‌های مهم معلمان را آموزش و تعلیم برای اشتغال و تولید دانست و اظهارکرد: امروز باید معلمان ما مهارت‌های لازم برای اشتغال و تولید را به دانش‌آموزان تعلیم ‌بدهند و جوانان باید چرخ تولید و اشتغال را از همان دوران جوانی به‌وجود بیاورند.
وی با اشاره به روز کار و کارگر اضافه کرد: ارزش کارگر بر کسی پوشیده نیست و کار بالاترین عبادت و جهاد در راه خدا به‌شمار می‌آید و این در حالی‌است که در روایات آمده است عرق کارگر به منزله خون شهید است و تقدس و ارزش دارد .
آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که پیامبر دست کسی را نبوسید مگر دست کارگر، گفت: کارگران سنگر اقتصادی را می‌چرخانند و در عرصه تولید نقش کارگران بر کسی پوشیده نیست .
خطیب نماز جمعه خرم‌آباد یادآور شد: امسال که از سوی مقام معظم رهبری سال اشتغال و تولید نامیده شده است همه اهداف باید در رابطه با کار و کارگر مشخص شود و این وظیفه حکومت و دولت است که کار ایجاد کند .
وی افزود: تجلیل از کارگر باید با حمایت از تولید داخلی انجام شود، چراکه تجلیل فقط با لوح تقدیر محقق نمی‌شود و این در حالی‌است که اگر از محصول کارگران استفاده کنیم از او تجلیل کرده‎ایم.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که متاسفانه وضعیت معیشتی کارگران مناسب نیست و در حقیقت کارگران ساختمانی که در میدان می‌ایستند و با توجه به رکود حاکم دست خالی بر می‌گردند، نشان‌دهنده وضعیت دردناک آن‌ها است، اضافه کرد: خدمت به کارگران، ضایع نشدن حقوق آن‌ها است.
آیت‌الله میرعمادی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا افزود: مناظره‌های زنده انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، فرصتی مناسب برای بیان راه‌حل‌های مشکلات کشور است.
وی اظهارکرد: نامزدها در مناظره‌های زنده تلویزیونی باید توجه کنند که مبادا این مناظره‌ها فرصتی برای تاختن و تخریب به یکدیگر باشد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان افزود: اشتغال و تولید با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی امکان‌پذیر بوده و این موضوع، یک رهنمود راهبردی در تبلیغات انتخاباتی است.
وی اضافه کرد: مردم منتظر هستند تا بدانند نامزدها چه برنامه‌هایی دارند و چه کسی قدرت، مدیریت و صداقت را برای انتخاب شدن دارد.
امام جمعه خرم‌آباد رعایت تقوای سیاسی و صداقت و درستی در عمل و گفتار را از انتظارات مردم از نامزدها دانست و گفت: نامزدهای انتخاباتی نباید از ارزش‌های غربی تبعیت کنند آن‌ها باید روش‌های اسلامی را دنبال کنند.
captcha