اديان برای مقابله با انديشه‌های افراطی با هم گفت‌وگو کنند
کد خبر: 3594524
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
پاپ در مصر:

اديان برای مقابله با انديشه‌های افراطی با هم گفت‌وگو کنند

گروه بین‌الملل: پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در دیدار از مصر ضمن دیدار با شیخ الازهر و رئیس‌جمهور این کشور، بر ضرورت ادامه گفت‌وگو بین ادیان برای مقابله با اندیشه‌های افراطی تأکید کرد.

اديان برای مقابله با انديشه‌های افراطی با هم گفت‌وگو کنند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شبکه خبری العالم، خبرنگار العالم در گزارشی از پایان سفر دو روزه پاپ فرانسیس به مصر، اعلام کرد: این سفر نشانگر وظیفه شخصیت‌های دینی و رهبران ادیان مختلف در زمینه مبارزه با تروریسم و تندروی بوده است.
اسلام ابوالمجد، خبرنگار العالم در گزارش خود تصریح کرد: سه هفته پس از انفجار در دو کلیسا در مصر و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر؛ پاپ فرانسیس سفرش را به قاهره آغاز کرد.
 وی در این سفر که در شرایط دشوار امنیتی در مصر برگزار شد با شعار «درهای صلح در مصر امن» در تجمع هزاران مسیحی کاتولیک مصری(قبطی) حضور یافت.
صفوت عمران، رئیس بخش سیاسی روزنامه الجمهوریه مصر درباره این سفر می‌گوید: این سفر، این پیام آرامش‌بخش را برای مسلمانان و مسیحیان مصر به دنبال داشت که جهان خارج، شما را در مقابله با تروریسم و تندروی تنها نخواهد گذاشت. پیام دیگر این سفر این بود که رهبران و شخصیت‌های دینی جهان در مبحث ضرورت کنار گذاشتن خشونت و همچنین در تلاش برای تشریح درست ادیان آسمانی، دیدگاه شفافی دارند.
سفر پاپ فرانسیس شامل برنامه‌های متعددی بود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر اشاره کرد. در این دیدار، دو طرف بر اهمیت همزیستی و گشوده شدن افق‌های گفت‌وگو میان ادیان، با هدف ایفای نقش در رویارویی با اندیشه‌های تندروانه تأکید کردند.
پاپ در دیدارش با احمد الطیب، شیخ الازهر پیام اصلی سفرش مبنی بر اهمیت همزیستی مسالمت‌آمیز در جهان را به نمایش گذاشت. این دیدار روابط مناسب میان واتیکان و الازهر را آشکار ساخت.
این دیدار تصویری از وظیفه شخصیت‌های دینی در رویارویی با تروریسم به عنوان خطری برای همگان، بوده است.
captcha