توصیه های مرجعیت اعلی عراق به زائران نیمه شعبان
کد خبر: 3598573
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴

توصیه های مرجعیت اعلی عراق به زائران نیمه شعبان

گروه بین الملل: همزمان با آغاز اعیاد مبارکه ماه شعبان، مرجعیت اعلی عراق، رهنمودهایی را به زائران کربلا در نیمه شعبان ارائه کردند.

توصیه های مرجعیت اعلی عراق به زائران نیمه شعبان
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) به نقل از تارنمای آستان مقدس حسینی، مرجعیت دینی اعلی رهنمودهایی را به زائران کربلا در نیمه شعبان ارائه کردند که در ذیل به آنها اشاره می شود:
1- شایسته است که جشن هایی که برگزار می شود با اوضاعی که هم اکنون کشور ما با آن مواجه است، سازگار باشد.
2- سزاوار است که زائران برادران مجاهد را که اگر ایثار آنان نمی بود، اکنون جشن هایمان به عزا تبدیل شده بود را فراموش ننمایند و جزئی از سرودهایشان را برای تکریم و تمجید این بزرگمردان اختصاص دهند و به قهرمانی های آنان اشاره کنند.
3- تمرکز بر مسئله تولی و محبت صادق به امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف، فقط امام است که به صورت کامل به خداوند وصل است و او راهی است که ما را به محبوب می رساند و هر چه ارتباط و پیروی از او، قوی تر وعمیق تر باشد، ارتباط بین پروردگار و معبودش قوی تر خواهد بود.
4- تجدید عهد و بیعت روزانه با امام زمان، زیرا اگر فراموشی و غفلت انسان را در برگیرد ارتباط با امام کم رنگتر خواهد شد.
5- مومن باید همیشه خود را یاد آوری نماید که بیعتی را با امام معصوم علیه السلام به گردن گرفته و این بیعت نیازمند پایبندی عملی و اخلاقی است.
6- پایداری بر قرائت دعای عهد با حضور قلب و با دقت به معانی و کلمات آن
7- برقراری ارتباط روحی با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
8- ایجاد ارتباط روحی صادق با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف یعنی تلاش نماییم در قلب و احساسات خود غم و اندوهی که بر امام زمانمان در ایام و سالها وارد شده، را در خود ایجاد نماییم.
9- نیت صادق و پاک در برگزاری این جشن ها جهت نزدیکی به امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف.
captcha