همایش اسلام‌شناسی در آلمان برگزار شد
کد خبر: 3603665
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
با حضور کشورهای آلمانی‌زبان؛

همایش اسلام‌شناسی در آلمان برگزار شد

گروه بین‌الملل: نخستین همایش اسلام‌شناسی با حضور اندیشمندان و صاحب‌نظران از کشورهای آلمان، سوئیس و اتریش در شهر «بلابرن» ایالت «بادن ووتنبرگ» آلمان برگزار شد.

برگزاری همایش اسلام‌شناسی در کشورهای آلمانی‌زبان
رایزنی فرهنگی ایران در برلین در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: در این همایش که 180 شرکت‌کننده در آن حضور داشتند، اسلام، دموکراسی، قانون اساسی، پیشگیری از افراطی‌گری و تبعیض مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  
امیر زیدان، رئیس مؤسسه اسلام‌شناسی در اتریش با اشاره به اهمیت اسلام به عنوان یک عامل توانمندساز در جامعه آلمان تأکید کرد: با بهره‌گیری از دانش اسلامی در حوزه‌های مختلف زندگی اجتماعی، علی رغم افزایش روزافزون اسلام‌هراسی در اروپا، می‌توان از بسیاری از قضاوت‌ها و عقاید نژادپرستانه جلوگیری کرد.  
فرید سلیمان، پژوهشگر مطالعات اسلامی دانشگاه «ارلانگن-نورنبرگ» آلمان نیز در سخنرانی خود به موضوع قانون اساسی پرداخت و برخلاف دیدگاه برخی از افراد مبنی بر اینکه قوانین اسلام با قانون اساسی آلمان در تناقض است، تأکید کرد که مسلمانان پیش از هر چیز خود را با قانون اساسی انطباق می‌دهند؛ چراکه در آن از احقاق حقوق اقلیت‌های مذهبی سخن به میان آمده است.
بلال المقادی، رئیس مرکز لیگا، قدیمی‌ترین مرکز مسلمانان آلمان نیز موضوع دموکراسی را مطرح و تأکید کرد: هرکس معتقد است که اسلام و دموکراسی با هم در تضاد هستند، معنی این دو واژه را درک نکرده است.
وی در پایان تأکید کرد که اسلام به جامعه آلمان تعلق دارد و مسلمانان و مراکز مطالعات اسلامی باید بیش از پیش با همدلی و همکاری بیشتر این دین الهی را به مردم اروپا خصوصا به جامعه آلمان اتریش و سوئیس بشناسانند.
captcha