لغو نماز جمعه در فضای باز میدان اصلی مونیخ
کد خبر: 3603748
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۶

لغو نماز جمعه در فضای باز میدان اصلی مونیخ

گروه بین‌الملل: اقامه نماز جمعه در یکی از میادین اصلی مونیخ به دلیل تهدید از سوی گروه‌های افراط‌گرا لغو شد.

لغو نماز جمعه در فضای باز میدان اصلی مونیخ
رايزني فرهنگي ايران در آلمان در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: در چند سال اخیر تعداد زیادی از مسلمانان به آلمان مهاجرت کرده و یا پناهنده شدند. مونیخ یکی از شهرهایی است که تعداد کثیری از مسلمانان را در خود جای داده است. در حال حاضر تعداد مسلمانان در مونیخ حدود صد هزار نفر تخمین زده می‌شود.
یکی از چالش‌هایی که مسلمانان با آن روبرو هستند، کمبود فضا برای برپایی نماز جمعه و نمازهای جماعت آنهاست. علی رغم افزایش چندین هزار مسلمان در مونیخ، تعداد مساجد نه تنها افرایش نیافته، بلکه مساجد قدیمی یا فضاهایی که قبلا به عنوان مسجد برای برپایی نماز مورد استفاده قرار می‌گرفتند، دیگر در دسترس نیستند.
بسیاری از این مکان‌ها یا کشش پذیرش جمعیت زیاد مسلمانان را ندارند و یا از لحاظ ایمنی دارای استانداردهای لازم نیستند. از این رو گروهی از مسلمانان تصمیم گرفتند تا نماز جمعه خود را در میدان مارین پلاتس Marienplatz برپا کنند. اما با تهدیدهایی که از جانب گروه‌های افراطی صورت گرفت، پلیس اجازه این امر را نداد.
ظاهرا این گروه‌ها در فضای مجازی مسلمانان را تهدید به آزار و اذیت کرده بودند. در پی این اتفاقات یکی از کلیساهای شهر مونیخ به مسلمانان پیشنهاد داده بود تا قسمتی از فضاهای خود را برای نماز و عبادت در اختیار آنها قرار دهد. علاوه بر نمازهای جمعه که مسلمانان در روز کاری و وسط روز برپا می‌کنند، نیاز به فضایی برای عبادت در روزهای عادی نیز بین مسلمانان شاغل به عنوان یک چالش به شمار می‌آید.
captcha