سه راهکار برای انس کودک با قرآن در ماه رمضان
کد خبر: 3603964
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷

سه راهکار برای انس کودک با قرآن در ماه رمضان

گروه بین‌الملل: منی یسری، روانشناس مصری چند راهکار برای انس کودکان با قرآن در ماه رمضان ارائه داده است که کمک می‌کند آنان به‌راحتی به قرائت قرآن و حفظ آن روی آورند.

سه راهکار برای انس کودک با قرآن در رمضان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری alhyatalmasrya، رمضان ماه قرآن است و مادران در این ماه با توجه به ثواب زیادی که قرائت قرآن دارد، برای انس کودکانشان با کلام وحی تلاش زیادی می‌کنند.
منی یسری، متخصص روانشناسی کودکان و مشاور خانواده چند راهکار برای انس کودکان با قرآن در رمضان ارائه داده که کمک می‌کند آنان به‌راحتی به قرائت قرآن و حفظ آن بپردازند.
راهکارهای ارائه‌شده خطاب به مادران بدین شرح است:
1ـ تلاوتی را برگزین که کودک به آسانی جذب آن شود؛ به‌طوری‌که مخارج حروف برای او کاملا واضح بوده و کودک آن را درست حفظ کند.
2ـ زمانی که کودک تو را هنگام تلاوت قرآن به دلیل تأثیرپذیری از آیات گریان و خاشع می‌بیند، معانی آیات را به او توضیح بده و بگو گریه به انسان آرامش می‌دهد تا خیال نکند که اتفاق بدی افتاده است.
3ـ سیستمی را به شکل اسباب‌بازی یا گوشی همراهت برای ضبط صدای کودکت تهیه کن و صدای کودک را هنگام قرائت در آن ضبط کن و اجازه بده او صدایش را بشنود؛ چون کودک صدای خودش را خیلی دوست دارد؛ همین مسئله او را در حفظ قرآن کمک می‌کند. 
captcha