اجرای طرح ضیافت الهی در 85 بقعه خراسان رضوی
کد خبر: 3603980
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱

اجرای طرح ضیافت الهی در 85 بقعه خراسان رضوی

گروه اجتماعی: کارشناس امور فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از اجرای طرح ضیافت الهی همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان، در 85 بقعه خراسان رضوی خبر داد.

سید مصطفی جدی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی برای هفتمین سال متوالی، در 85 بقعه شاخص استان همزمان با بقاع شاخص سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی در تشریح برنامه‌های این طرح افزود: برپایی 14 خیمه معرفت در قالب غرفه‌های گفتمان دینی، پاسخگویی به مسائل شرعی، کودک، مشاوره و پاسخگویی به سوالات شرعی، علاوه براین اقامه نماز جماعت در سه نوبت از جمله برنامه‌های این طرح در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی است.
کارشناس امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه ماه میهمانی خدا فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ قرآن به‌ ویژه در بین جوانان و نوجوانان است، گفت: در طرح ضیافت الهی، ویژه برنامه‌های قرآنی شامل برنامه جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در 52 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص تدبر در معارف قرآن کریم، بیان کرد: در راستای اجرای منویات رهبری و به منظور درک مفاهیم قرآن، برگزاری کلاس‌های تفسیر در 41 بقعه متبرکه و برپایی محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین‌المللی و برجسته کشوری در 31 بقعه متبرکه برنامه‌ریزی شده است.
جدی با اشاره به برنامه‌های شاخص طرح ضیافت الهی اظهار کرد: مراسم رحلت حضرت خدیجه(س) با عنوان «خدیجه مادر امت» در 39 بقعه و جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) در 64 بقعه با حضور سخنرانان کشوری به صورت ویژه برگزار خواهد شد.
وی گفت: برگزاری مراسم عزاداری مولای متقیان حضرت علی(ع) در شب‌های قدر با حضور مردم خداجو در بیش از 60 بقعه متبرکه تدارک دیده شده است، علاوه براین در راستای کمک به محرومان و ترویج فرهنگ ساده زیستی بین روزه‌داران، طرح افطاری ساده در 51 بقعه متبرکه استان از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.
جدی عنوان کرد: همچنین نماز عید سعید فطر نیز در 47 بقعه متبرکه استان اقامه خواهد شد تا به شکرانه یک ماه عبادت از خداوند سپاسگزاری کنیم.
captcha