اقامه نماز و عمل به آموزه‌های تربیتی قرآن؛ مهم‌ترین عوامل غفلت‌زدایی انسان
کد خبر: 3604150
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰
سقاچی مطرح كرد:‌

اقامه نماز و عمل به آموزه‌های تربیتی قرآن؛ مهم‌ترین عوامل غفلت‌زدایی انسان

گروه اجتماعی: قائم مقام ستاد اقامه نماز استان فارس، مهم‌ترین و بهترین عوامل غفلت‌زدایی انسان را نماز و عمل به آموزه‌های تربیتی قرآن دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس امروز، 7 خردادماه در همایش «طلایه‌داران تبلیغ» شهرستان فسا گفت: یکی از خصلت‌های بدی که در زندگی روزمره دامن‌گیر انسان می‌شود، غفلت است و این غفلت و فراموشی انسان، گاهی اوقات در اثر توجه بیش از اندازه به اموری است که موجب می‌شود فرد از کارهای مهم و اصلی دیگرش باز بماند و غافل شود.

وی، وجود غفلت در انسان را موجب انحرافات و از دست دادن فرصت‌ها، سقوط و هلاک او و فراموشی خداوند دانست و افزود: مهم‌ترین و بهترین زنگ هشداری و بیداری انسان و خارج کردن او از زنگار غفلت و فراموشی، نماز و عمل به آموزه‌های تربیتی قرآن کریم است که ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای این فعالیت عبادی و معنوی در نظر گرفته شده است.

سقاچی با اشاره به نقش اساسی تربیت دینی در اسلام و توصیف وظایف خطیر مبلغین دین گفت: با توجه به هجمه‌های گسترده فرهنگی دشمنان بر ضد دین مبین اسلام، فعالان فرهنگی، علما و روحانیون باید با جدیت تمام و روحیه انقلابی در نهادینه کردن معارف حقه دین نبوی در جامعه به‌ویژه در بین نسل جوان و نوجوان تلاش و همت مضاعف داشته باشند.

captcha