ترویج فرهنگ قرائت قرآن در غرفه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین
کد خبر: 3605661
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۸

ترویج فرهنگ قرائت قرآن در غرفه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین

گروه بین‌الملل: غرفه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین همچون دیگر غرفه‌ها فعالیت‌های متعددی را در بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در دستور کار دارد که یکی از آن‌ها ترویج فرهنگ قرائت قرآن است.

ترویج فرهنگ قرائت قرآن در غرفه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین
محمد مهدی شریف‌تبار، مسئول هماهنگ‌کننده کارگروه‌ها و گروه‌های تخصصی کمیته اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‌المللی قرآن (ایکنا)، اظهار کرد: غرفه کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، همچون دیگر غرفه‌های این نمایشگاه، فعالیت‌های متعددی دارد که از شب‌های آینده شروع می‌شود.
وی افزود: این غرفه یک مسابقه قرآنی برگزار می‌کند که سؤالات آن بر گرفته از کتاب «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» است، شرکت کننده می‌تواند با مراجعه به این کتاب که در غرفه وجود دارد جواب را پیدا کند، و در قرعه‌کشی مسابقات شرکت کند. جوایز این مسابقه بسیار ارزشمند است البته از نظر معنوی. ما بخشی از سنگی که در ضریح مطهر امام حسین (ع) بود را تراشیدیم و به صورت نگین درآوردیم و آن را بر انگشترهایی قرار داده‌ایم، شاید از نظر مالی ارزش چندانی نداشته باشند اما از نظر معنوی بسیار ارزشمند هستند.
مسئول هماهنگ کننده کارگروه‌ها و گروه‌های تخصصی کمیته اربعین در ادامه گفت: یک فعالیت ویژه‌ دیگری داریم که روایتگری حماسه عاشورا و روایتگری سبک زندگی اهل البیت (علیهم السلام) است.
ترویج فرهنگ قرآنی جهت موکب‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های این غرفه است، ما در ورودی این غرفه صفحاتی از قرآن را وکیوم کرده‌ایم تا بازدیدکنندگان از غرفه حین بازدید یک صفحه از قرآن را قرائت کنند، همچنین این صفحات را هنگام پیاده روی اربعین بین زائران پخش می‌کنیم تا از این طریق فرهنگ قرائت قرآن را میان مردم ترویج کنیم، و مردم برای اهدای قرآن و یا کمک به مالی به این طرح تشویق می‌کنیم.
وب افزود: در غرفه صندوقی برای ارائه نظرات، دیدگاه‌ها و ایده‌ها قرار دارد که از فعالان فرهنگی و فرهیختگان و صاحب‌نظران درخواست می‌کنیم اگر ایده‌ای یا نظری دارند در این صندوق قرار دهند و ما این نظرات را با شورای این کمیته مورد بررسی قرار دهیم.
شریفی تبار در بخش دیگر این گفت‌وگو از رونمایی دو کتاب که توسط این کمیته تالیف و منتشر شده‌است خبر داد و گفت: قرار است تا روزهای آینده از دو کتاب «آیات قرآن در کلام و نهضت حسینی» و «جای پای زینب» در حضور چند شخصیت مهم رونمایی کنیم.
captcha