فراخوان همایش ملی حضرت شاهچراغ(ع) اعلام شد/ آبان‌ماه؛ زمان برگزاری اختتامیه همایش
کد خبر: 3605757
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸

فراخوان همایش ملی حضرت شاهچراغ(ع) اعلام شد/ آبان‌ماه؛ زمان برگزاری اختتامیه همایش

گروه اجتماعی: فراخوان همایش ملی علمی ـ پژوهشی حضرت شاهچراغ(ع) از سوی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اعلام شد كه علاقه‌مندان تا پایان مهرماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال كنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم افتتاحیه و رونمایی از پوستر همایش علمی پژوهشی حضرت شاهچراغ(ع) روز گذشته، 11 خردادماه در دارالتولیه حرم مطهر این امامزاده عظیم‌الشأن با حضور تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی فارس برگزار شد.

حجت‌الاسلام احمد سلامی، معان تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، زمان برپایی اختتامیه این همایش را آبان‌ماه سال جاری اعلام كرد و گفت: فراخوان ارسال آثار به دبیرخانه این همایش اعلام شده است كه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در محورهای مدنظر به این دبیرخانه ارسال كنند.

وی با بیان اینكه این همایش در 5 بخش برگزار خواهد شد،‌ نخستین بخش آن را معرفی حضرت شاهچراغ(ع) اعلام كرد و گفت: محتوای این بخش ما را در ساخت سریال حضرت احمدبن موسی(ع) بسیار یاری خواهد رساند.

سلامی ادامه داد: دومین بخش این همایش نیز به حوزه حدیث‌پژوهی حضرت شاهچراغ(ع) اختصاص دارد چرا كه ما در روایات داریم که وجود مقدس حضرت شاهچراغ(ع) راوی حدیث از پدران بزرگوارشان بودند اما متأسفانه این فضای روایی به دست ما نرسیده که امیدواریم به وسیله این بخش بتوانیم روایاتی را از حضرت احمدبن موسی(ع) درباره پدرانشان جمع‌آوری كنیم.

معاون آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار كرد: حوزه فرهنگی ـ اجتماعی و مدیریت سومین حرم اهل بیت(ع)، حوزه تاریخ اسناد و موقوفات حرم مطهر و حوزه معماری و شهرسازی سومین حرم اهل بیت(ع) از دیگر بخش‌های این همایش هستند.

وی،‌ آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این همایش را پایان مهرماه سال جاری اعلام كرد و گفت: ما با حضور در ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف و همچنین حتی حضور در شهر مقدس سفارش مقاله را خواهیم داد.

سلامی همچنین به نحوه داوری این جشنواره نیز اشاره كرد و گفت: داوری این جشنواره توسط كمیته علمی و هیئت داوران متشكل از شورای تدوین دانشنامه شامل عرفان‌منش، آیت‌الله کلانتری، حجت‌الاسلام والمسلمین برکت و حجت‌الاسلام و المسلمین جاوید انجام خواهد شد.

captcha