چاپ «روزشمار وقایع تروریستی» توسط بنیاد هابیلیان/ 428 شهید ترور در مشهد
کد خبر: 3608487
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳

چاپ «روزشمار وقایع تروریستی» توسط بنیاد هابیلیان/ 428 شهید ترور در مشهد

گروه فرهنگی: مسئول نمایشگاه‌های بنیاد هابیلیان خراسان رضوی از چاپ «روز شمار وقایع تروریستی» و ارائه آن در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد خبر داد و عنوان کرد: آمار کلی شهدای ترور 17 هزار نفر است که از این بین شهدای ترور مشهد شامل 428 شهید و 8 جانباز و ... است.

سجاد مقدسی، مسئول نمایشگاه‌های بنیاد هابیلیان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص هدف از تأسیس بنیاد هابیلیان، اظهار کرد: این بنیاد باهدف فعالیت در راه مبارزه با تروریسم و شناساندن ابعاد و دامنه اقدامات و جنایت‌های منافقین و دیگر گروه‌های تروریستی به عموم ملت شریف ایران و گشودن پرونده‌های حقوقی علیه منافقین و زنده‌نگاه‌داشتن یاد و نام شهدا و جانبازان عزیز ترور آغاز به‌کار کرد.
وی تشکیل پایگاه خبری‌ تحلیلی 3 زبانه «فارسی، عربی و انگلیسی»، فعالیت‌های بین‌المللی، فعالیت‌های حقوق‌بشری، برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های تخصصی در حوزه تروریسم و شهدای ترور، سرگذشت‌پژوهی شهدا و جانبازان ترور، برگزاری یادواره شهدا و جانبازان ترور، نشریه‌ راه‌نما «مطالعات بین‌المللی تروریسم»، تولیدات چندرسانه‌ای، همایش‌های علمی با موضوع تروریسم در مراکز علمی و پژوهشی، انتشارات در حوزه تروریسم، کتابخانه تخصصی مطالعات تروریسم، مجری کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور را از جمله اهداف دیگر بنیاد دانست.
مقدسی از آمار 17 هزار شهدای ترور در کشور خبر داد و افزود: از بین این شهدای ترور 12 هزار شهدا ترور توسط سازمان مجاهدین خلق و 5 هزار شهدای ترور توسط ریگی به شهادت رسیدند.
وی اظهار کرد: متأسفانه هنوز معین نشده که آیا شهدای مرزبان که توسط گروهک‌های تروریستی در مرزها به شهادت رسیده‌اند جزو شهدای ترور به شمار می‌روند یا نه؟.
17 هزار شهید ترور در کشور
مقدسی با اشاره به این که آمار کلی شهدای ترور 17 هزار نفر است، افزود: آمار شهدای ترور مشهد شامل 428 شهید و 8 جانباز ترور می‌شود که از این بین پنج شهید دیگر نیز در راهپیمایی 22 بهمن سال 1360 به شهادت رسیده‌اند. 
مسئول نمایشگاه‌های بنیاد هابیلیان خراسان رضوی ادامه داد: آمار شهدای ترور زمانی اضافه خواهد شد که به رقم 1000 نفر برسد.
چاپ «روزشمار وقایع تروریستی» 
وی با بیان اینکه بنیاد هابیلیان تشکلی دانشجویی و مردم نهاد است که 12 سال مشغول به فعالیت است، افزود: کارهایی نظیر «روز شمار وقایع تروریستی» از جمله آثار جدیدی است که در دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد عرضه شد و سرگذشت پژوهشی شهدای ترور، مصاحبه با شهدای ترور از دیگر برنامه‌هایی است که این بنیاد انجام می‌دهد.
مقدسی با اشاره به چاپ دایرةالمعارف 17 هزار شهید ترور کشور توسط بنیاد هابلییان، عنوان کرد: این دایرةالمعارف شامل شهدای ترور همانند رئیس جمهور، مسئولان ارشد نظامی، رئیس زندان، نماینده مجلس و... که جزو شهدای شاخص ترور هستند. این کتاب به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه شده است. 
مسئول نمایشگاه‌های بنیاد هابیلیان خراسان رضوی در خصوص ویژگی این دایرةالمعارف افزود: باید سندی را در سازمان ملل در خصوص شهدای ترور به ثبت می‌رساندیم به همین خاطر این کتاب بهانه‌ای شد که بتوانیم آمار شهدای ترور کشور را به نمایش بگذاریم. دایرةالمعارف شهدای ترور به نهاد رهبری، مجلس و... ارسال شد.
وی ادامه داد: ویژه‌نامه «تروریست ضد خلق» که شامل شهدای مشهد از جمله شهید مشکانی و... می‌شود از دیگر برنامه‌های بنیاد هابیلیان است.
یادآور می‌شود، بنیاد هابیلیان «خانواده شهدای ترور»، سازمانی مردم‌نهاد است که در سال 1384 به‌منظور تبیین پرونده تروریسم در ایران تأسیس شده است. پرونده حوادث تروریستی در ایران، نام ۱۷۰۰۰ قربانی بی‌گناه را در خود ثبت کرده است که گواهی روشن برخشونت گروه‌های تروریستی و سند تاریخی و انکارناپذیری است در اثبات این واقعیت که کشور ما بزرگترین قربانی تروریسم است.
captcha