شادترین بخش نمایشگاه قرآن/ آموزش گذراندن اوقات فراغت با حال و هوای اسلامی
کد خبر: 3608868
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

شادترین بخش نمایشگاه قرآن/ آموزش گذراندن اوقات فراغت با حال و هوای اسلامی

گروه جامعه: همزمان با بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در بخش کودک و نوجوان، آموزش‌ بازی‌های اسلامی، فکری و اوقات فراغت دینی از طریق کارشناسان خبره به گروه‌های سنی مختلف ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در دین اسلام به موضوع «وقت» توجه زیادی شده، تا جایی که خداوند در قرآن ‌به اجزای وقت و زمان از‌ جمله شب، روز، فجر، صبح، نیم روز و عصر قسم یاد کرده است. قسم یاد کردن خداوند به این اجزا، نشانه عظمت و اهمیت آن است؛ یعنی خداوند بدین وسیله می‌خواهد فوائد و آثار و اهمیت زمان را به انسان متذکر شود.

با توجه به اینکه اسلام براى وقت و زمان، ارزش زیادى قائل است و به تبع آن، به اوقات فراغت نیز به عنوان بخشى از این مسئله مهم نگریسته شده، یکی از بخش‌های ویژه و جذاب بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برای کودکان و نوجوانان به این موضوع اختصاص یافته است و در این زمینه خدمات قرآنی ویژه‌ای را به بازدیدکنندگان بی‌شمار این بخش ارائه می‌کند.

http://iqna.ir/files/fa/news/1396/3/13/515906_783.jpg
‌‌
این بخش با ایجاد فضایی صمیمی برای کودکان آموزش‌های قرآن کریم را در قالب‌های مختلفی ارائه کرده است که یکی از مهمترین آنها بازی‌های دینی و قرآنی و سرگرمی‌های مورد تأکید قرآن به خانواده‌ها برای کودکان است؛ در این آموزش‌ها تلاش شده مخاطبان با مفاهیم و شخصیت‌های قرآنی آشنا شوند و با تأثیر گرفتن از بازی‌ها، قصه‌ها و نکات ناب قرآنی، لحظات خوش و تأثیرگذاری را متناسب با شأن قرآن و ماه مبارک رمضان برای این گروه سنی فراهم کند.

با توجه به اینکه تفریحات، در سنین مختلف نقش مهمی را به خود اختصاص می‌دهد و مثلا تفریح کودک با نوجوان و یا زن و مرد بسیار با هم فرق دارد، از این‌رو ارائه آموزش‌های لازم برای چگونگی گذراندن اوقات فراغت به والدین نیز در این بخش ارائه می‌شود تا خانواده‌ها با بهترین فرصت‌ها برای تدارک تابستان و اوقات فراغت برای کودکان آشنا شوند و بدانند که آنها نیز می‌توانند فعالیت‌ها و بازی‌های دینی و قرآنی را به عنوان بخشی از اوقات فراغت فرزندانشان در نظر بگیرند.

http://iqna.ir/files/fa/news/1396/3/13/515901_878.jpg

بنابر این گزارش، در این بخش بیش از پنج مربی و 10 کارشناس در کارگاه‌های آموزشی و هنری مانند کتاب‌سازی، خوشنویسی، نقاشی روی میز و دیواری، کلاژ(‌تیکه چسبانی)، طرح‌های تزئینی اطراف آیه‌های قرآنی، شن و ماسه‌های رنگی و بازی‌های قرآنی آماده آموزش به بازدیدکنندگان از این بخش نمایشگاه قرآن هستند.

کودکان در این بخش می‌توانند با استفاده از انواع رنگ‌ها از آبرنگ و گواش تا مداد شمعی و مداد رنگی به انجام نقاشی دیواری با موضوعات قرآنی و موضوعات آزاد بپردازند؛ همچنین آموزش‌های لازم برای چگونگی استفاده از این رنگ‌ها به آنها داده می‌شود؛ مواد و ابزار مورد نیاز برای نقاشی اعم از قلم و انواع رنگ و کاغذ به صورت رایگان در اختیار کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد تا بتوانند با آموزش‌هایی که توسط مربیان ارائه می‌شود به نقاشی و کار دستی بپردازند. در پایان نیز به کودکانی که بهترین نقاشی‌ها و آثار را خلق کرده‌اند جوایزی اختصاص پیدا می‌کند.

http://iqna.ir/files/fa/news/1396/3/13/515904_251.jpg

http://iqna.ir/files/fa/news/1396/3/13/515902_274.jpg

نوجوانان نیز با حضور در کلاس‌های آموزشی این بخش از نمایشگاه می‌توانند به صورت غیرمستقیم با تعالیم دینی و قرآنی آشنا شوند؛ از امتیازات این بخش نیز می‌توان به این نکته اشاره کرد که تمامی برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوجوانان با برنامه‌ریزی و طبق اصول روانشناسی انجام می‌شود، در عین حال مشاوران خانواده نیز آماده ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف به بازدیدکنندگان هستند.

یادآوری می‌شود، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» هشتم تا ٢٦ خردادماه جاری، همزمان با سوم تا 21 ماه مبارک رمضان، از ساعت ١٧ تا ٢٤ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان علاقه‌مندان به قرآن است.
captcha