شناخت اسلام در موزه هنر «کلمبیا»
کد خبر: 3608958
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱

شناخت اسلام در موزه هنر «کلمبیا»

گروه بین‌الملل: موزه هنر شهر «کلمبیا» در ایالت «کارولینای جنوبی» آمریکا یکشنبه شب، 21 خرداد میزبان برنامه‌ای با عنوان «شام و گفت‌وگو و شناخت اسلام» با هدف معرفی اصول اسلام بود.

شناخت اسلام در موزه شهر «کلمبیا» آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «thestate»، در این برنامه که حدود 150 نفر از غیر مسلمانان شرکت داشتند، «عمر شهید»، امام جماعت مسجد «السلام» شهر کلمبیا گفت: ما گرچه ادیان متفاوتی داریم اما «انسانیت» در بین ما مشترک است.
وی با بیان اینکه خودکشی در اسلام حرام است، از شرکت‌کنندگان پرسید «عمل انتحاری که خودکشی است از کجا ریشه گرفته؟ آیا فکر می‌کنید اسلام خودکشی را انتشار داده است؟».
«عاکف آیدین»، رئیس مؤسسه آتلانتیک شعبه کارولینای جنوبی که در راستای تقویت مباحث بین ادیان و ارتقای شناخت بین ادیان مختلف فعالیت دارد، گفت: اسلام یکی از ادیانی است که در ایالت کارولینای جنوبی به شدت مورد سوء برداشت‌‌ها قرار دارد و اسم اسلام و مسلمانان اغلب با افراط‌گرایی و تروریسم ذکر می‌شود، درحالی‌که عده اندک تروریست‌ها هویت اسلام و مسلمانان را خدشه‌دار کرده‌اند.
در این برنامه که با صرف شام با غذاهای اسلامی همراه بود، «گلنا بارلو»، مدیر موزه کلمبیا نیز گفت: لازم است بین اسلام افراطی و اکثریت مسلمانان دیندار و خالص تفاوت قایل شویم.
captcha