یک سوم کشورهای جهان در جشنواره فیلم اسلامی قازان
کد خبر: 3611407
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴

یک سوم کشورهای جهان در جشنواره فیلم اسلامی قازان

گروه بین‌الملل: یک سوم کشورهای جهان در دور جدید جشنواره فیلم اسلامی قازان که شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رایزنی فرهنگی ایران در مسکو در خبری به نقل از پایگاه خبری m.islam-today.ru در شماره 85 هفته‌نامه «جامعه و فرهنگ روسیه امروز» آورده است: در دور جدید جشنواره بین‌المللی سینمایی مسلمانان قازان، پایتخت جمهوری تاتارستان که از 14 تا 20 شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، سینماگرانی از کشورهایی همچون، آذربایجان، آلبانی، ارمنستان، الجزایر، بوسنی، بنگلادش، بلاروس، استرالیا، نیجریه، تاجیکستان، روسیه، ژاپن، ایالات متحده آمریکا، کانادا، فیلیپین، ترکیه و ایران شرکت خواهند کرد.   
11 خردادماه(اول ژوئن 2017) زمان پذیرش درخواست شرکت در دور جدید جشنواره بین‌المللی سینمای مسلمان قازان پایان یافت و 782 درخواست از 61 کشور جهان به ثبت رسید. اعضای کمیته انتخاب در حال بررسی و آشنایی با فیلم‌ها هستند.  
افرادی همچون شهربانو سادات، کارگردان جوان افغان برنده جایزه فیلم کن در سال 2016، «وان سوئبو» و «چان وی» از کارگردانان و تهیه‌کنندگان مشهور چین و شرافت عرب آوا، کارگردان معروف تاجیک آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.  
بررسی شمار و افراد شرکت‌کننده در این جشنواره در 5 سال اخیر حاکی از افزایش اعتبار و سطح جشنواره است. شمار داوطلبان شرکت در جشنواره فیلم قازان و کشورهای درخواست‌کننده افزایش یافته است؛ در سال 2013 تعداد 300 درخواست از 30 کشور و در سال 2015 تعداد 600 درخواست از 53 کشور برای شرکت در جشنواره دریافت شده؛ این در حالی است که در سال 2017 بیش از 60 کشور با ارسال حدود 800 درخواست خواهان شرکت در این جشنواره شده‌اند و این نشان از افزایش سطح و اعتبار آن دارد.   
آلبینا نافیگووا، مدیر برنامه‌ریزی جشنواره بین‌المللی سینمای مسلمان قازان اظهار کرد: رشد این شاخص‌ها خوشحال‌کننده است، ما در صدد نیستیم که بتوانیم تمام 193 کشور جهان را برای شرکت در این جشنواره جذب کنیم: این غیر ممکن است، چون که در همه جا سینمای پیشرفته وجود ندارد و علاوه بر آن مفهوم جشنواره در جغرافیای آن منعکس نمی‌شود. افزایش شمار درخواست‌ها را بیانگر افزایش اعتبار و شهرت جشنواره فیلم اسلامی قازان در جامعه حرفه‌ای می‌دانیم و این خود حائز اهمیت است.

captcha