بهار قدس در ماه رمضان و نقش والای امام(ره) در بیداری اسلامی
کد خبر: 3611919
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۸
حاج الهام علی‌اف مطرح کرد؛

بهار قدس در ماه رمضان و نقش والای امام(ره) در بیداری اسلامی

گروه بین‌الملل: نایب‌رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان، با بیان این که می‌توان ماه رمضان را بهار قدس نامید، تأکید کرد: امام خمینی(ره) با نامگذاری آخرین جمعه این ماه مبارک به عنوان روز جهانی قدس راه حقیقی پیامبر اکرم(ص) را به مسلمانان نشان دادند.


ماه رمضان را می‌توان بهار قدس نامید/ نقش والای امام در بیداری اسلامی / در حال تکمیل

«حاج الهام علی‌اف»، نایب‌رئیس حزب اسلام جمهوری آذربایجان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن اشاره به اهمیت روز جهانی قدس در میان مسلمانان، نقش امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در عدم فراموشی مسئله فلسطین را مورد بررسی قرار داد. شرح گفت‌و‌گو را در ذیل می‌خوانید.
آیا بحران‌ها و تنش‌های موجود در غرب آسیا موجب به حاشیه رانده شدن مسئله قدس و فلسطین شده است؟

یکی از اهداف اصلی ایجاد بحران در منطقه فراموشی مسئله فلسطین و معطوف کردن توجه مسلمانان به مسائل حاشیه‌ای است. با وجود این که دشمنان سال‌ها روی این موضوع کار کرده و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را برای آن انجام داده‌اند، اما باز هم به اهداف خود دست نیافته‌اند. نمونه بارز این امر تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده‌ای است که هرسال با شکوه فراوان‌تری در روز جهانی قدس برگزار می‌شود؛ به‌گونه‌ای که امروزه بسیار از کشورهای جهان صحنه تظاهرات علیه رژیم غاصب اسرائیل و حمایت از قدس شریف است. این تحولات نشان می‌دهد که نه دشمنان به اهداف خود دست یافته‌اند و نه مسلمانان قدس را فراموش کرده‌اند.

بزرگداشت روز قدس تا چه اندازه از فراموشی مسئله فلسطین جلوگیری می‌کند؟

برگزاری مراسم روز قدس در سطح بین‌المللی تأثیر زیادی در فراموش نشدن اولین قبله مسلمانان یعنی مسجدالاقصی دارد. مسلمانان در ماه مبارک رمضان بیشتر از هر زمان دیگری به مسئله قدس می‌اندیشند و با خواندن کتب، مقالات و سرودن شعر‌هایی تلاش می‌کنند که محبت و معرفت خود را نسبت به قدس شریف افزایش دهند. همانطور که از ماه رمضان با عنوان بهار قرآن یاد می‌شود، روز جهانی قدس را در آخرین جمعه ماه مبارک می‌توان «بهار قدس» نامید.

در برخی رسانه‌ها خبرهایی از عادی‌سازی روابط برخی کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی با رژیم صهیونیستی به گوش می‌رسد. در سایه چنین وضعیتی شما آینده فلسطین را چگونه می‌بینید؟

علی‌رغم همه تحولات کنونی آینده فلسطین را بسیار درخشان می‌بینم و بر این باور هستم که دیری نخواهد پایید که آرمان روز جهانی قدس محقق خواهد شد.

نقش امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در عدم فراموشی مسئله فلسطین نزد مسلمانان و اعراب را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

امام خمینی‌(ره) نقش بسیار مهمی را در زنده نگه داشتن یاد قدس در میان مسلمانان دارند. ایشان با نامیدن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نشان دادند که از یک بینش سیاسی بسیار عمیقی برخوردارند. امام خمینی(ره) با این اقدام مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کرده و راه حقیقی پیامبر اکرم(ص) را به آن نشان دادند. این راه و مکتب نیز علی‌رغم همه موانع و سختی‌ها پس از امام خمینی‌(ره) توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به خوبی اداره می‌شود.

چرا برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس به جای مقابله با طرح‌های صهیونیستی و اعلام موضع در برابر این دشمن واقعی، به موضوع ایران‌هراسی می‌پردازند؟

حکام خودکامه برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس به ایران‌هراسی احتیاج دارند؛ زیرا آنان با حمایت رژیم صهیونیستی به کرسی حاکمیت تکیه داده‌اند. این حکام برای این که دشمنان اصلی را پنهان و فکر مردم را به مباحث دیگری مشغول کنند، راه حل را در این می‌یابند که کشور دیگری را دشمن نشان دهند. این موضوع در حالی است که دیگر جوامع اسلامی هشیارتر شده‌اند و خوب را از بد تشخیص می‌دهند.

مرتضی کریمی

captcha