داعش و تکفیری‌ها؛ کپی و نسخه‌ای از طرف دشمنان نظام
کد خبر: 3612026
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
بدری مطرح کرد:

داعش و تکفیری‌ها؛ کپی و نسخه‌ای از طرف دشمنان نظام

گروه اجتماعی: رئیس‌کل دادگستری لرستان با بیان این‌که امروز دنیا می‌داند ایران خود قربانی تروریست بوده و متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون سکوت کرده‌اند، اظهارکرد: داعش و تکفیری‌ها کپی و نسخه‌ای است که مخالفان نظام از ابتدای انقلاب تاکنون پیاده کردند که بادرایت مسئولان این حرکات خشن کنترل و مهار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، جعفر بدری، رئیس کل دادگستری لرستان امروز، چهارشنبه، 31 خردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با بیان این‌که حادثه تروریستی تهران هیچ خللی در کشور ایجاد نکرد و آنان ماهیت خود را آشکار کردند، گفت: امروز دنیا می‌داند ایران خود قربانی تروریست بوده و متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون سکوت کرده‌اند.
وی ادامه داد: داعش و تکفیری‌ها کپی و نسخه‌ای است که مخالفان نظام از ابتدای انقلاب تاکنون پیاده کردند که بادرایت مسئولان این حرکات خشن کنترل و مهار شده‌اند.
بدری افزود: امنیت امروز کشور به‌واسطه همدلی و خدمت صادقانه نهادهای انقلابی کشور بوده است.
رئیس کل دادگستری لرستان در ادامه با اشاره به انتخابات نیز گفت: در ایام انتخابات با وجود التهاب شدید سیاسی، در لرستان با فضایی آزاد شاهد مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بودیم.
وی در مورد پرونده‌های تشکیل شده در دادگستری لرستان، اضافه کرد: در سال گذشته ۱۳۷هزار پرونده وارده داشتیم که به همین میزان پرونده‌ها مختومه شدند و سه درصد(۳۰۰۰ پرونده) نسبت به سال ۹۴ مختومه بیشتری داشتیم.
رئیس کل دادگستری لرستان اضافه کرد: میانگین ورودی پرونده در استان از کشوری پایین‌تر بوده است و نتایج خوبی داشتیم و قضات با حوصله بیشتری به این دعاوی و اختلافات رسیدگی کرده‌اند.
رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: از مجموع این تعداد پرونده ۱۷درصد تقاضای تجدیدنظر شده و ۷۰ درصد پرونده‌های بدوی در دادگاه‌های تجدید نظر به نتیجه رسیدند.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۲درصد پرونده‌ها نقض شده به‌علت اختلاف‌نظر از قوانین است.
بدری درباره مبارزه با جرائم خشن در استان اظهار کرد: در دادگستری اقدامات مؤثری انجام شده و در مجموع ۳۶۰۰ کیلو کشفیات انواع مواد مخدر داشتیم و بیش‌از ۹۹درصد متهمین دستگیر و حکم درباره آنان جاری شده است.
این مقام قضایی افزود: بیش‌از ۴۰ درصد زندانیان استان لرستان مربوط به سوداگران مواد مخدر است و ۶۰ درصد آنان به‌طور غیرمستقیم با مواد مخدر و اعتیاد در ارتباط است.
بدری گفت: همچنین ۱۷۷۷قبضه سلاح کشف و پرونده برای خاطیان تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد: در سال گذشته ۹۵۰۰ پرونده فوتی و جرحی ناشی از تصادفات داشتیم که ۴۶۱ نفر فوتی بودند.
بدری بیان کرد: همچنین آمار افزایشی قتل عمد در استان متوقف شده است؛ سال گذشته ۶۰ مورد پرونده قتل عمد داشتیم.
captcha