برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی
کد خبر: 3612279
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴

برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی

گروه فرهنگی: معاون اجرایی دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی از برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی با حضور مؤسسات رسانه‌ای و شبکه‌های تلویزیونی اسلامی خبر داد و گفت: این بازار به معرفی تولیدات سینمایی و تلویزیونی در منطقه و جهان می‌پردازد و درصدد معرفی و گسترش این تولیدات در سطح بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، لهراسب بهمن‌پور، معاون اجرایی دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، صبح امروز، اول تیرماه در نشست خبری نهمین اجلاس مجمع عمومی اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی، بیان کرد: اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی به ابتکار جمهوری اسلامی ایران و با هدف شکست فضای تک‌ صدایی حاکم بر رسانه‌های بین‌المللی تأسیس شده است.
وی با بیان اینکه هشت دوره این اجلاس در تهران برگزار شد که نهمین دوره آن قرار بود در عراق باشد، اظهار کرد: تصمیم بر آن شد تا این اجلاسیه به دلیل انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، در این شهر برگزار شود.
بهمن‌پور با بیان اینکه از جمله بخش‌های جنبی این اجلاس، برپایی هفتمین بازار فیلم اسلامی با حضور مؤسسات رسانه‌ای و شبکه‌های تلویزیونی اسلامی است، عنوان کرد: این بازار به معرفی تولیدات سینمایی و تلویزیونی در منطقه و جهان می‌پردازد و درصدد معرفی و گسترش این تولیدات در سطح بین‌المللی است و با دعوت از کشورهای مختلف سعی بر این دارد تا اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی را به بهترین و مهم‌ترین نام در زمینه تبادلات فیلم و فروش آثار اسلامی تبدیل کند.
معاون اجرایی دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی اظهار کرد: ایران، عراق، افغانستان، لبنان، ترکیه، کویت، سوریه، یمن، فلسطین، پاکستان، آذربایجان، انگلستان و هند از جمله کشور‌هایی هستند که در این بازار شرکت می‌کنند.
معاون اجرایی دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه فناوری و رسانه در ۳۰ غرفه و نمایش آخرین محصول رسانه در حوزه مدیریت رسانه از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه است، ادامه داد: در این اجلاسیه ۶۰ درصد مهمان‌ها را اعضای اتحادیه رادیو و تلویزیون سایر کشورها و 40 درصد مهمانان را مدیران و مسئولان رادیو و تلویزیون کشور تشکیل می‌دهند.
وی برگزاری هفتمین جشنواره اتحاد توسط اعضای اتحادیه را از دیگر برنامه‌ها دانست و عنوان کرد: تاکنون 570 اثر به این جشنواره ارسال شده است که اختتامیه آن، 13 تیر برگزار خواهد شد.
بهمن‌پور از برگزاری دومین نشست فعالان فضای مجازی در عرصه بین‌الملل در حوزه رسانه خبر داد و افزود: در این نشست 40 نفر از فعالان مجازی حضور خواهند داشت، این برنامه به مدت یک هفته خواهد بود که به معرفی ظرفیت مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی در سال 2017 خواهد پرداخت.
معاون اجرایی دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های این اجلاسیه، برگزاری هفته فیلم است که به دلیل مشارکت زیاد هنرمندان و برنامه‌سازان مشهد به هفته فیلم مشهد نام‌گذاری شده است.
وی افزود: این برنامه با نمایش فیلم‌های اسلامی با موضوع مقاومت و جهان اسلام از یازدهم تا چهاردهم تیرماه در پردیس سینمایی هویزه برگزار خواهد شد.
معاون اجرایی دبیرکل اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های اسلامی بیان کرد: در کنار جشنواره، نمایشگاهی از تجهیزات توسعه و فناوری رسانه‌ای شبکه‌ها نیز دایر می‌شود.
captcha