راهپیمایی روز قدس؛ حرکتی همگانی در برابر نظام سلطه
کد خبر: 3612524
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳

راهپیمایی روز قدس؛ حرکتی همگانی در برابر نظام سلطه

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر گفت: راهپیمایی روز قدس تنها دفاع از یک ملت مظلوم نیست بلکه حرکتی همگانی در برابر نظام سلطه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی، خطیب جمعه کاشمر، در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی این هفته با تقدیر از حضور پرشور مردم روزه‌دار کاشمر در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: چهره یهود ستیزه‌گر که امروز در ترکیب صهیونیست‌ها جلوه‌گری می‌کند از نگاه قرآن چهره و عنصری تجاوزگر، دشمن خدا، دروغ‌گو، نژادپرست، بی‌رحم و ستمگر معرفی شده است.
وی اظهار کرد: یهود خود را نژادی برتر و فرزند خدا می‌داند به همین خاطر ادعا دارند ریاست جهان باید در دست آن‌ها باشد این در حالی است که در آیه 82 سوره مائده، یهود سرسخت‌ترین و بدترین دشمن قرآن و مسلمانان معرفی شده است.
امام جمعه کاشمربا اشاره به اینکه امروز اسرائیل و صهیونیست‌ها نمادی از این سرسختی و دشمنی با قرآن و مسلمانان هستند، افزود: این رژیم جعلی توسط انگلیسی‌ها ایجاد شد و بعد آمریکائی‌ها آن‌ها را تثبیت و تقویت کردند زیرا منافع آمریکا با حضور آن‌ها در سرزمین‌های اسلامی گره‌ خورده بود.
وی بیان کرد: امروز نیز حیات سیاسی آمریکا به بقای اسرائیل گره خورده است به‌طوری‌که اگر همه ملت‌های مسلمان از بین بروند، حاضر نیست دست از حمایت اسرائیل بردارد.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه خیانت برخی از سران کشورهای عربی و به اصطلاح اسلامی موجب تقویت اسرائیل شده است، گفت: عامل اصلی این گرفتاری‌ها که توسط اسرائیل برای کشورهای مسلمان به وجود آمده، آمریکا است.
وی آمریکا را عامل همه شرارت‌ها و بدبختی‌های منطقه دانست و عنوان کرد: راهپیمایی روز قدس تنها دفاع از یک ملت مظلوم نیست بلکه حرکتی همگانی در برابر نظام سلطه است.
خطیب جمعه کاشمر با بیان اینکه راهپیمایی امروز بسیار مهم است و نباید آن را دست‌ کم گرفت، بیان کرد: راهپیمایی امروز مبارزه‌ای جدی در برابر زورگویان اسلام است.
خطیب جمعه کاشمر آمریکا و اسرائیل را دشمن قرآن و خداوند دانست و افزود: بدون شک روزی قدس از دست بیگانگان آزاد شده و در آنجا همه مسلمانان اقامه نماز خواهند کرد و دست تجاوزگر کوتاه خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن روز عید سعید فطر اشاره کرد و گفت: نباید از اهمیت عید سعید فطر غافل شد، به‌طوری‌که امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه می‌فرمایند عید سعید فطر کمتر از قدر نیست.
حجت‌الاسلام طباطبایی با بیان اینکه عید فطر آن‌ قدر ارزشمند بوده و فضیلت دارد که اگر در شب‌های قدر و ماه رمضان کوتاهی کرده باشیم در عید فطر جبران می‌شود، از مردم خواست حضور در دعا، نماز و مناجات را در این روز مدنظر داشته باشند.
وی با بیان اینکه اکنون در غرب و آمریکا و کشورهایی که ادعای حقوق بشر و دمکراسی دارند، منطق، عدالت و انصاف حاکم نیست، اظهار کرد: در برابر این افراد باید توان دفاعی خود را افزایش دهیم.
امام جمعه کاشمر با تقدیر از سپاه مقتدر و توانمند به خاطر پرتاب موشک موفق و دقیق به فاصله 650 کیلومتر، افزود: باید از قدرت موشکی و دفاعی سپاه و ارتش با همه وجود دفاع کرد.
وی بیان کرد: دشمن بداند ملت ایران خود را برای دفاع و مقاومت در برابر زورگویان و کسانی که منطق ندارند، آماده کرده است.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه ضربات سهمگینی از سوی سپاه پاسداران به گروه تروریستی داعش وارد شده است، بیان کرد: دشمن بداند در صورت هرگونه اقدامی علیه این ملت، جواب کوبنده‌ای خواهیم داد.
captcha