عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل؛ راهی برای فراموشی اشغال فلسطین
کد خبر: 3612538
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل؛ راهی برای فراموشی اشغال فلسطین

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه شهرستان سبزوار با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل در سوریه و عراق به دنبال حذف گروه‌های مقاومت و حذف یگانه حامی مردم مظلوم فلسطین یعنی ایران هستند، افزود: آمریکا و اسرائیل به دنبال عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل هستند تا مسئله اشغال فلسطین فراموش شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه شهرستان سبزوار در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان در ادامه شرح دعای مکارم‌الاخلاق امام سجاد(ع) با اظهار اینکه اعمال نیک دارای درجاتی است، تصریح کرد: اولین شرط پذیرش اعمال نیک این است که نیت انسان با عملش در چهار چوب ضوابط و قوانین الهی باشد.
حجت‌الاسلام مقیسه با اظهار اینکه مکتب حیات‌بخش اسلام بیش از کمیت توجه ویژه‌ای به کیفیت اعمال دارد، ادامه داد: برخی از مسلمانان نماز مستحبی زیادی دارند، صدقه می‌دهند، روزه زیاد می‌گیرند ولی در کنارش غیبت می‌کنند، حق مسلمانان را می‌خورند، به دیگران ظلم و ستم می‌کنند و به کیفیت عمل توحهی ندارند.
وی اضافه کرد: این افراد به ظاهر و پوسته مسلمانی عمل می‌کنند ولی گاهی اوقات برای جامعه اسلامی و مسلمانان گرفتاری و مشکل ایجاد می‌کنند.
امام جمعه شهرستان سبزوار مثال اینگونه افراد را مانند برخی مسلمانان جنگ صفین دانست و افزود: این افراد به ظاهر و پوسته قرآن توجه داشتند و در مقابل حضرت علی(ع) ایستادند.
حجت‌الاسلام مقیسه با بیان اینکه سرزمین قدس سرزمین پیامبران الهی و محل نزول فرشتگان وحی بوده است، تصریح کرد: مسلمانان باید در مقابل ظلم و ستم صهیونیست‌ها بایستند و این سرزمین را پاکسازی کنند.
استاد حوزه علمیه اهل‌البیت(ع) سبزوار با ابراز اینکه قدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است، گفت: دشمنان اسلام با تقویت گروه‌های تکفیری و داعش به دنبال درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر و فراموشی دشمن اصلی یعنی اسرائیل هستند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و اسرائیل در سوریه و عراق به دنبال حذف گروه‌های مقاومت و حذف یگانه حامی مردم مظلوم فلسطین یعنی ایران هستند، افزود: آمریکا و اسرائیل به دنبال عادی‌سازی روابط اعراب با اسرائیل هستند تا مسئله اشغال فلسطین فراموش شود.
خطیب جمعه سبزوار با تاکید بر اینکه سپاه با کمترین هزینه بیشترین ضربه را به دشمن زد، اضافه کرد: سپاه ایران با حمله موشکی اخیر اثبات کرد که تحریم‌ها خللی در مبارزه با گروه‌های تکفیری ندارد و ایران نیز ثابت کرد نقش اصلی را در تحولات سوریه دارد.
وی با اشاره به هفته قوه قضائیه و شهادت شهید بهشتی اظهار کرد: بهشتی دارای فضائل اخلاقی بسیار، انسانی با تقوا و فرهیخته‌ای منظم بود.
captcha