خاطره علیزاده از مسابقات قرآن مالزی/ وقتی در مراسم عروسی قرآن خوانده می‌شود
کد خبر: 3613431
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱

خاطره علیزاده از مسابقات قرآن مالزی/ وقتی در مراسم عروسی قرآن خوانده می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن ضمن اشاره به خاطره‌ای از مسابقات کشور مالزی، گفت: در ضمن این مسابقات همه متسابقان به مراسم عروسی فرزند یکی از وزرای مالزی دعوت شدند و در این مراسم دیدم که مردان با لباس سفید و زنان محجبه به تلاوت و ختم قرآن کریم برای هدیه به عروس و داماد پرداختند، رسمی که ما فقط در مراسم ختم درگذشتگان داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حامد علیزاده،‌ قاری بین‌المللی قرآن در مراسم اختتامیه هفتمین دوره ترتیل‌خوانی قرآن کریم کارکنان شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد که امروز 4 تیرماه برگزار شد ضمن اشاره به خاطره‌ای از مسابقات کشور مالزی، ابراز کرد: یکی از خاطرات جالب در کشور مالزی دعوت همه متسابقان به مراسم عروسی فرزند یکی از وزرای مالزی بود.
تلاوت قاریان در مجلس عروسی پسر وزیر مالزی
وی ادامه داد: در این مراسم همه با لباس یک دست سفید حاضر بودند و من نیز به عنوان نماینده ایران در این مراسم دعوت و با تهیه لباس سفید برای اجرای تلاوت حاضر شدم.
علیزاده اضافه کرد: در بین راه با یکی از دوستان استرالیایی خود در این تصور بودیم که جایگاه قرآن در این مراسم با وجود موزیک کجاست؟ اما به محض ورود به مجلس وارد تالار مجللی شدیم که در یک طرف بانوان محجبه و در طرف دیگر آقایان سرتاپا سفیدپوش بودند و در حال توزیع سی‌پاره‌های قرآن بین میهمانان در مجلس عروسی بودند و من با تعجب دیدم که آن کاری که ما در مراسم ختم انجام می‌دهیم در مالزی در مراسم عروسی و برای هدیه به عروس و داماد انجام می دهند و ختم قرآن صورت می گیرد.
این قاری بین المللی گفت: تا قبل از ورود به مجلس، تصورات دیگری از مراسم عروسی پسر وزیر مالزی داشتم اما با دیدن این مراسم اشکم درآمد و از جایگاه رفیع قرآن در این کشور و از مقایسه این عروسی با عروسی‌هایی که در ایران گرفته می‌شود، تحت تأثیر قرار گرفتم.
دولت و مردم مالزی خاطرات خوشی برای من به یادگار گذاشتند
وی ابراز کرد: پادشاه مالزی در صحبتی که با من داشت این‌گونه عنوان کرد که «کارهای دولتی ما در هنگام مسابقات کلا تعطیل می‌شود و من و وزرا به همراه اعضاء خانواده خود در این مسابقات شرکت می‌کنیم ضمن اینکه کلیه رسانه‌های مالزی این مسابقات را پوشش می‌دهند»، البته این مطلب را زمانی بیشتر متوجه شدم که روز بعد از مسابقات همه افراد مرا در مالزی از راننده تاکسی تا مغازه‌داران شناخته و با احترام با من برخورد می‌کردند.
انگیزه‌ای برای قاریان باقی نگذاشته‌اند
وی با بیان اینکه کار قاریان کمتر از ورزشکاران المپیک نیست، اظهار کرد: متاسفانه من به عنوان قاری پس از گذشت حدود دوماه از بازگشت مسابقات به کشور، نه از سوی دولت و دولتمردان و نه از سوی هیچ فرد منصوب به دولت و استان دیده نشده‌ام.
این قاری بین‌المللی افزود: متاسفانه جامعه قرآنی در کشور ما جایگاهی ندارند و ما حتی در جامعه نخبگان هم عضو نیستیم و تا آخرین روز سربازی باید خدمت کنیم.
وی گفت: انگیزه‌ای برای من به عنوان نماینده ایران در مالزی نیست تا نوجوانان و جوانان علاقه‌مند را به سمت قرآن دعوت کنم و اگر عشق به قرآن و صاحب قرآن نبود تا به حال از حضور در مسابقات کنار رفته بودم، اما همه بدانند که ما دست از قرآن برنمی‌داریم.
captcha