نیازی به سند ۲۰۳۰ نداریم/ ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی
کد خبر: 3613952
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
امام‌جمعه موقت مشهد بیان کرد:

نیازی به سند ۲۰۳۰ نداریم/ ضرورت توجه به سبک زندگی اسلامی

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت مشهد مقدس با اشاره به سند 2030 ابراز کرد: ما سبک زندگی مستقل و دین و سیاست مستقل داریم و نیازی نداریم چیزی از دست دیگران بگیریم، هر کس که در هر دوره‌ای با هر مقامی و عنوانی پیروز انتخابات شد باید بداند این آراء، آرای یک ملت ولایتمدار است و نه آراء یک حزب.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، تسنیم نوشت: حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد اظهر امروز، نهم تیرماه در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار کرد: آرمان‌های امام راحل جاودانه و ماندنی هستند و آرمان‌هایی موقت نبودند، همانگونه که مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد رحلت امام این آرمان‌ها و اهداف را ذکر کردند و ویژگی‌هایی را به عنوان آرمان‌های انقلاب بیان کردند.
امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه استکبارستیزی نخستین آرمان امام است، بیان کرد: حرکت در خط نه شرقی و نه غربی و اصرار بر استقلال و خودکفایی به معنای کامل در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی و پافشاری فراوان و تمام نشدنی بر حفظ اصول دینی و شرعی و انقلابی ماندن بخشی دیگر از آرمان‌ها به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام فرزانه افزود: ایجاد وحدت و همبستگی، توجه به ملل مظلوم و دفاع از آنان برابر ظالم و عزت بخشیدن به اسلام و منکوب نشدن برابر قدرت‌های جهانی و ایجاد قسط و عدل در جامعه اسلامی و حمایت همیشگی از محرومان، توجه به اقشار پائین جامعه، آزادی قدس و محو اسرائیل نیز از دیگر آرمان‌هایی است که مقام معظم رهبری برشمردند.
امام جمعه موقت مشهد بیان کرد: خداوند متعال پیروزی حق را به مثابه وعده الهی معرفی کرده و بشارت داده است که حق در هر صورت پیروز می‌شود و این اهداف نیز مر حق است. وجود ملتی مومن، متحد، فداکار، بصیر و ولایتمدار سبب شده است که اگر چیزی خواست عمومی باشد تحقق پیدا کند.
حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به اینکه این اهداف، فصل عمومی ملت ایران است تاکید کرد: این بشارت را حضرت علی(ع) نیز داده است، در دین مبین اسلام حکومت جایگزین ندارد و نمی‌شود گفت حکومت را از اسلام حذف کنیم.
امام جمعه موقت مشهد مقدس تصریح کرد: وقتی ملتی چنین ویژگی‌هایی دارد آیا می‌توان به دستیابی به اهداف شک کرد؟ حق، مطالبه و خواست عمومی ملت ایران است و البته این ملت یک حکومت ولایی دارد که فاقد جایگزین است و نمی‌توان آن را حذف کرد، وقتی که حکومت داریم می‌توانیم جواب ترقه‌بازی را با موشک ذوالفقار بدهیم.
وی افزود: وقتی حکومت داریم می‌توانیم داعش را که پشتیبانی استکبار را دارد بیچاره کنیم و این قدرت حکومت است، وقتی حکومت داریم می‌توانیم به مردم فلسطین و غزه کمک کنیم و عراق را از چنگ آمریکا بیرون بیاوریم و اینها معجزه حکومت است. این ملت راهش برحق و این راه خواست عمومی ملت است و یک حکومت ولایی نیز دارد و قطعاً به اهدافش نیز می‌رسد.
وی گفت: انتخابات در ایران اسلامی، زیباترین نمایش از دموکراسی اصیل است و از این زیباتر در دنیا نداریم، انتخابات ما تجسم کامل جمهوریت و اسلامیت است، انتخابات ایران اعلام پشتیبانی و میثاق از نظام و دین است.
حجت‌الاسلام فرزانه با اشاره به سند 2030 افزود: ما سبک زندگی مستقل و دین و سیاست مستقل داریم و نیازی نداریم چیزی از دست دیگران بگیریم، هر کس که در هر دوره‌ای با هر مقامی و عنوانی پیروز انتخابات شد باید بداند این آراء، آرای یک ملت ولایتمدار است و نه آراء یک حزب.
وی بیان کرد: این ملت مثل یک دریای متلاطم، مواج و بیکران است که با موجی کوبنده ناخالصی‌ها را کنار می‌گذارد، قدر این ملت را بدانند، برای این ملت تلاش کنند تا با آرامش به کمال بندگی خداوند برسند.
captcha