شهید آل هانی قرآن را در عمل پیاده کرد/ ثبت جنایتی دیگر در پرونده رژیم سعودی
کد خبر: 3615286
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
داور لبنانی قرآن در گفت‌و‌گو با ایکنا:

شهید آل هانی قرآن را در عمل پیاده کرد/ ثبت جنایتی دیگر در پرونده رژیم سعودی

گروه بین‌الملل: حاج عادل محمود خلیل، داور لبنانی قرآن با تبیین ویژگی‌های شخصیتی رئیس فقید شورای قرآنی «قطیف» عربستان گفت: شهید امین محمد آل هانی در عمل فردی قرآنی بود و قرآن در افکار، اعمال، زندگی و رفتارش نمود داشت.

شهید آل هانی قرآن را در عمل پیاده کرد/ ثبت جنایتی دیگر در پرونده رژیم سعودی
حاج عادل محمود خلیل، داور و فعال قرآنی لبنان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تسلیت شهادت شهید امین محمد آل‌ هانی، رئیس شورای قرآنی قطیف به خانواده وی، اهالی قطیف و دمام و امت اسلامی اظهار کرد: مرحوم آل هانی زندگی‌اش را با قرآن و در راه آموزش و نشر فرهنگ قرآنی سپری کرد.
وی افزود: این شهید بزرگوار انسانی مخلص و در همکاری، بخشش و فعالیت‌های آموزشی برجسته بود و قرآن را که کتابی جامع است و مسلمانان را متحد و گرد هم می‌آورد، به علاقمندان آموزش می‌داد.
یاد شهید در دل دوستدارانش جاودانه می‌ماند
عادل محمود خلیل بیان کرد: شهادت امین آل هانی خسرانی بزرگ است، او در قلب‌ ما و تمام کسانی که دوستش دارند و جامعه قرآنی جاودانه می‌ماند.
داور قرآنی لبنان تصریح کرد: امین آل هانی شخصیتی بزرگ و فعال بود که تلاش می‌کرد قرآن را میان مردم منتشر و فرهنگ‌ قرآنی را در جامعه نهادینه کند و همین مسئله سبب شد که رژیم آل‌سعود وی را به شهادت برساند؛ جنایتی که به هیچ وجه قابل قبول نیست و از سوی حکومتی که خود را اسلامی می‌داند، صورت گرفت.
وی افزود: همه مسلمانان این جنایت فجیع را محکوم می‌کنند. چرا که هدف قرار‌دادن یک انسان و شخصیت قرآنی مسلمان که تمام زندگیش را برای خدمت به قرآن و اسلام وقف کرد، جنایتی بس بزرگ، فجیع و محکوم است.
ترور شهید توسط رژیم مسلمان‌کش سعودی دور از ذهن نبود
عادل محمود خلیل تأکید کرد: ترور شهید امین محمد آل‌هانی از سوی رژیم جنایتکار عربستان که روزانه کشتارهای زیادی را در حق مسلمانان و مؤمنان در بخش‌های مختلف جهان مرتکب می‌شود، دور از ذهن نیست و جنایت دیگری است که در لیست جنایت‌های این رژیم ثبت شد.
عادل خلیل با تبیین انگیزه رژیم متوحش آل سعود از انجام این جنایت تصریح کرد: دلیل ترور این شهید توسط نیروهای رژیم آل‌سعود، شاید این امر باشد که شهید در راهی پیش می‌رفت که می‌خواست قرآن را در جامعه و فعالیت‌های آموزشی تطبیق داده و نهادینه کند و چون رژیم آل سعود از آگاهی قرآنی و نشر احکام و آموزه‌های کلام وحی در میان مردم واهمه و هراس دارد، وی را به شهادت رساند.
این فعال قرآنی لبنانی ادامه داد: آل‌ سعود نمی‌خواهد قرآن در جامعه عربستانی نهادینه شود و تنها شعارگونه خود را حکومتی اسلامی می‌داند، به همین دلیل، نسبت به امین آل هانی احساس خطر و او را به عنوان یکی از فعالان این عرصه ترور کرد.
اعتقاد شهید به عمل به قرآن برای نشر فرهنگ قرآنی
وی گفت: با آشنایی کلی که از این شهید داشتم، وی در عمل فردی قرآنی بود و قرآن در افکار، اعمال، زندگی و رفتارش نمود داشت، شهید می‌خواست که این مقوله را ثابت کند که گفتار بدون عمل فایده‌ای ندارد و لازمه نشر فرهنگ قرآن، عملی‌کردن آموزه‌های آن در زندگی است.
عادل محمود خلیل همچنین با اشاره به آیه دوم سوره صف«يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ: اى كسانى كه ايمان آورده‏‌ايد چرا چيزى مى‏‌گوييد كه انجام نمى‏‌دهيد»، تأکید کرد: باید  قرآن تلاوت، درک و در زندگی به کار گرفته شود، اگر قرآن را در زندگی، اخلاق، شخصیت، رفتار و عمل پیاده نکنیم، آموزه‌ها و رفتار ما ارزشی نخواهد داشت، علم بدون عمل مانند زنبور بدون عسل است. 
این داور قرآن لبنانی تصریح کرد: شهید آل‌هانی می‌خواست که قرآن به صورت عملی در زندگی شخصی خود، جامعه و حتی میان دوستانش رواج یابد؛ این راه درست و صحیحی است؛ زیرا این کتاب آسمانی از سوی خدا بر ما نازل و بارها تأکید شده است که احکام و آموزه‌های آن به صورت عملی در زندگی روزمره اجرا شود، گفتار بدون عمل فایده‌ای ندارد. 
وی افزود: مؤسسات، مراکز قرآنی، علما و مربیانی که قرآن را آموزش می‌دهند اگر اهداف، آموزه‌ها و احکام قرآن را عملی نکنند، ارزشی نخواهد داشت، این امر را شهید همیشه در سخنرانی‌ها و جلسات خود ذکر می‌کرد که قرآن باید زبانا و عملا در زندگی پیاده شود.
عادل خلیل با اشاره به اهتمام شهید به استفاده از روایات واحادیث اهل بیت(ع) در تفسیر قرآن کریم گفت: مسلمانان باید در تلاوت و حفظ آیاتی از قرآن به صورت  روزانه مداومت داشته باشند؛ زیرا تلاوت، حفظ، تدبر و عمل به کلام وحی تأثیر زیادی در زندگی انسان دارد و شهید نیز یکی از فعالان این عرصه بود و همواره در این مسیر گام بر می‌داشت.
وی در پایان یادآور شد: روایات و احادیث کلید فهم قرآن هستند، قرآن و عترت یکدیگر را کامل می‌کنند؛ شهید از اهمیت این موضوع آگاه بود و در تفسیر از روایات و احادیث کمک می‌گرفت تا آیات را به شکل بهتری توضیح و شرح دهد و معانی و مفاهیم قرآن را به شکلی روشن به دیگران منتقل کند.
هنادی جمعه فلاحیه
captcha