«بی‌تپق‌خوانی»؛ نوآوری‌ جشنواره جامعةالقرآن
کد خبر: 3620175
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
نجفی خبر داد:

«بی‌تپق‌خوانی»؛ نوآوری‌ جشنواره جامعةالقرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیر آموزش بزرگسالان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) با اشاره به نوآوری‌های دوازدهمین جشنواره قرآنی ـ علمی اظهار کرد: رشته بی‌تپق‌خوانی با قرائت از حفظ ابتدای آیات مشخص شده از سوی داور این دوره از مسابقات از جمله نکات جالب این دوره از مسابقات است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا نجفی، مدیر آموزش بزرگسالان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص برپایی دوازدهمین جشنواره قرآنی، علمی، هنری و ورزشی با عنوان «طیبات» ویژه بانوان گفت: این نخستین جشنواره است که برای بانوان به این صورت برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این مسابقات در گذشته در قالب 11 دوره در زمینه مسابقات با تعداد محدود بوده است و امسال نیز با حضور تعداد بیشتری از شرکت‌کنندگان در قالب جشنواره قرآنی، علمی، هنری و ورزشی برپا خواهد شد.
نجفی افزود: دوازدهمین جشنواره در دو مقطع سنی شکوفه‌ها(زیر 16 سال) و بزرگسالان (بالای 16 سال) در رشته‌‌های قرآنی شامل حفظ، ترتیل و پژوهشی و همچنین مقاله‌نویسی و هنری و ورزشی برگزار می‌شود.
مدیر آموزش بزرگسالان جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع) بیان کرد: همچنین رشته حفظ 10 جزء نیز ویژه مدیران، اساتید و کارکنان شعب و 10 جزء ویژه روشندلان و معلولین نیز برگزار خواهد شد.
نجفی با اشاره به نوآوری این مسابقات در زمینه رشته بی‌تپق‌خوانی قرآن از حفظ، اضافه کرد: حافظان قرآن به صورت حلقه‌ای و دایره‌وار کنار یکدیگر می‌نشینند و از حفظ ابتدای 100 آیه‌ای را که توسط داور انتخاب شده است، قرائت می‌کنند و فردی که با تپق و اشتباه قرائت کرد از دور حذف می‌شود و در نهایت قهرمان قهرمانان به عنوان رتبه ممتاز این بخش از مسابقات انتخاب می‌شود.
وی افزود: مرحله شهرستانی و استانی این مسابقات طی بهمن و اسفندماه برگزار شد و مرحله کشوری این مسابقات نیز با حضور حدود 400 متسابق 29 تا 31 تیرماه برگزار می‌شود.
نجفی در پاسخ به این سؤال که آیا روشندلان از اعضای قرآن‌آموز جامعةالقرآن هستند، بیان کرد: برخی از این روشندلان از اعضای جامعةالقرآن هستند که طی دوره‌های این مرکز موفق به حفظ قرآن شده‌اند.
وی یادآور شد: این جشنواره به میزبانی دانشگاه دولتی سمنان و شعبه جامعةالقرآن در این استان در بازه زمانی مشخص شده برگزار خواهد شد.
captcha