حضور زائران خارجی در جمع راهیان نور
کد خبر: 3621373
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
سردار یعقوب سلیمانی اظهار کرد:

حضور زائران خارجی در جمع راهیان نور

گروه جهاد و حماسه: دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اینکه هدف‌گذاری‌های عالی‌تری برای کاروان راهیان نور انجام شده، از حضور زائران خارجی در جمع کاروان‌های راهیان نور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کوله‌بار، سردار یعقوب سلیمانی، دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار کرد: کاروان راهیان نور باید سرشار از رشد کمی و کیفی برای استفاده دانشجویان، دانش‌آموزان و مردم شهیدپرور و علاقه‌مند باشد.

وی افزود: اهتمام ما به محتوای این سفرهای معنوی و همچنین تاثیرگذاری آنها در جامعه، پس از بازگشت زائران از مناطق عملیاتی در شهرها و خانواده‌هاست. با هماهنگی میان دست‌اندرکاران بسیج، سپاه، آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سفرهای کاروان‌های راهیان نور طی سال جاری در مناطق غربی و شمالغرب کشور آغاز شده است. هدف از راه‌اندازی و برگزاری این سفرهای معنوی، ارتقای سطح تاثیرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همچنین اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی در راستای سفارشات مؤکد ایشان در برگزاری تاثیرگذار کاروان‌های راهیان نور است.

سردار سلیمانی ادامه داد: هدف‌گذاری‌های عالی‌تری برای کاروان راهیان نور انجام شده و با استقبالی که از سوی مردم در استان‌های کردستان، کرمانشاه و آذربایجان غربی صورت گرفته، باید این مهم با عنایت بیشتری از طرف برگزار کنندگان همراه باشد. با هماهنگی‌هایی که با وزارت علوم و آموزش و پرورش استان‌های کشور صورت گرفته، دانش‌آموزان و دانشجویان اهل تسنن در تابستان امسال نیز در مناطق عملیاتی حضور می‌یابند.

دبیر قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج گفت: حضور زائران غیرایرانی در جمع کاروان‌های راهیان نور غرب و شمالغرب از برنامه‌های امسال است. در همایش تجلی و اخلاص که از سوی سازمان بسیج طی هفته گذشته برگزار شد، از دست‌اندرکاران و فعالان کاروان‌های راهیان نور در وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها و همچنین بسیج و سپاه تقدیر و تجلیل شد.

سردار سلیمانی اظهار کرد: برجسته کردن نقش مردم در مدیریت کاروان راهیان نور و مشارکت مردم به پایداری بیشتر آن کمک می‌کند و در عرصه فرهنگی می‌توان برنامه‌ریزی گسترده‌تری برای زائران مناطق عملیاتی داشت. سال گذشته در حدود 6 میلیون نفر از طریق کاروان راهیان نور در مناطق عملیاتی حضور یافتند.

وی با بیان اینکه در حدود 25 هزار راوی در خدمت کاروان‌های راهیان نور فعالیت دارند، بیان کرد: راویان راهیان نور باید در کنار پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت، آموزش‌های روایتگری را به نحو مطلوب ببینند و آنچه در جریان دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده را درک کرده و از تجربه رزمندگان اسلام برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بهره ببرند.

captcha