برگزاری مسابقه كتابخوانی «امام رضا(ع) و زندگی» در كتابخانه‌های آستان قدس رضوی
کد خبر: 3621899
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
هم‌زمان با آغاز دهه کرامت؛

برگزاری مسابقه كتابخوانی «امام رضا(ع) و زندگی» در كتابخانه‌های آستان قدس رضوی

گروه فرهنگی: مسابقه کتابخوانی «امام رضا(ع) و زندگی» به‌صورت حضوری و همزمان در چهار کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی، به ‌مناسبت دهه کرامت، در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی وظیفه‌دان، مسئول کتابخانه آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) مشهد، گفت: مسابقه به پیشنهاد این کتابخانه و با همکاری اداره روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با حضور مراجعان علاقه‌مند، در روز سوم مرداد 1396، ساعت 10 صبح، در چهار کتابخانه درون شهری این سازمان برپا خواهد شد.
وظیفه‌دان ادامه داد: کتابخانه‌ آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) در چهارراه مجلسی، کتابخانه مسجدالرضا(ع) در خیابان احمدآباد، بلوار رضا، کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی(ره) در خیابان خواجه‌ربیع و کتابخانه امام رضا(ع) در میدان شهدا واقع در خیابان شهید هاشمی‌نژاد، میزبان این مسابقه فرهنگی معرفتی است.
وی افزود: تشویق مراجعان به کتاب و کتابخوانی و استفاده بهینه از اوقات فراغت، آشنایی با سیره و زندگانی حضرت رضا(ع) و بزرگداشت دهه پربرکت کرامت، از جمله اهداف برگزاری مسابقه کتابخوانی «امام رضا(ع) و زندگی»  است.
وظیفه‌دان ابراز کرد: کتاب «امام رضا(ع) و زندگی»، گزارش‌ها و داستان‌های کوتاهی از زندگی و شیوه رفتاری امام رضا(ع)، تألیف مهدی غلامعلی که به همت معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و به نشر انتشارات آستان قدس رضوی در 144 صفحه منتشر شده، منبع این مسابقه است، به‌صورت رایگان به شرکت‌کنندگان مسابقه اهدا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سؤالات مسابقه تستی و توسط کارکنان کتابخانه آیت‌الله شیخ مجتبی قزوینی(ره) طراحی و تصحیح می‌شود، گفت: پس از برگزاری مسابقه طی مراسمی به مناسبت نکوداشت میلاد خجسته امام رضا(ع) از برگزیدگان تقدیر خواهد شد.
یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت منبع مسابقه، کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در مسابقه در یکم ذی‌القعده «سوم مرداد»؛ زادروز حضرت فاطمه معصومه(س)، به چهار کتابخانه‌ مذکور مشهد که زیر نظر معاونت امور کتابخانه‌های وابسته آستان قدس رضوی مراجعه کنند.
captcha