مشارکت 640 هزار نفری در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3626846
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

مشارکت 640 هزار نفری در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی

گروه فرهنگی: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به مشارکت 640 هزار نفری مردم از سراسر کشور در این جشنواره، عنوان کرد: ترویج فرهنگ و سبک زندگی رضوی توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از اهداف برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسین اکبری، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، در اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که ظهر امروز، پانزدهم مردادماه، در سالن اجتماعات هتل میثاق مشهد برگزار شد، با اشاره به مشارکت 640 هزار نفری مردم از سراسر کشور و سهم 11 درصدی استان خراسان رضوی در این جشنواره، عنوان کرد: از این تعداد، 68 هزار و 918 اثر مکتوب، 3774 شرکت‌کننده مجازی، 6254 نفر در قالب انفرادی، 7378 نفر در قالب خانوادگی، 2732 اتباع خارجی، 827 زندانی، 631 شرکت‌کننده از دستگاه‌های اجرایی و 5135 نفر از کتابخانه‌ها در این جشنواره‌ها شرکت داشتند. 
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی افزود: بنابر فرمایش امام علی(ع) که «خداوند رحمت کند کسانی را که امر ما را احیا می‌کنند و امر ما زمانی احیا می‌شود که مردم علم ما را بیاموزند و آنگاه آن را انتشار دهند»، مراسم امروز، پاسداشت کسانی است که خود را مخاطب این فرمایش می‌دانند.
اکبری در خصوص آثار ارائه شده در این جشنواره، بیان کرد: «ماه غریب من» از مجید ملامحمدی، «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» از محمدرضا شرفی، «10 قصه از امام رضا(ع)» از مژگان شیخی، «بانوی ملکوت» از علی کرمی و ... از جمله آثار قابل توجه دریافت شده در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به شمار می‌رود.
مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به حضور عاشقان کتاب و کتابخوانی در جلسات شب‌های قدر و مناطق زلزله‌زده روستایی و خلق آثار نقاشی با حضور کودکان، بیان کرد:‌ کتابخانه‌ها به عنوان پایگاه‌های ترویج فرهنگ رضوی هستند و اینگونه فعالیت‌ها نقش بسیار مؤثری در این زمینه خواهد داشت.
captcha