دشمن می‌خواهد حج را از ما بگیرد
کد خبر: 3627907
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

دشمن می‌خواهد حج را از ما بگیرد

گروه شهرستان‌ها: امام‌جمعه کاشمر با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند حج را از دست ما بگیرند، صدای کسی درنیاید و در نماز تنها خم و راست شویم، اسلام را دین حقیقت دانست و بیان کرد: همه کارهایی که انجام می‌دهیم، سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام طباطبایی، امام جمعه کاشمر، در جلسه شورای اداری شهرستان که 16 مردادماه در سالن آب و فاضلاب شهری برگزار شد، با بیان اینکه حجی که بخواهد در سکوت برگزار شود و در برابر اقدامات آل سعود و دشمنان عکس‌العملی نشان نداد هیچ معنایی ندارد، گفت: نمی‌توان گرسنگی و کشتار مسلمانان را از یک‌سو و رقص شمشیر آل سعود با استکبار را از سوی دیگر دید و حرفی نزد.
وی با اعلام اینکه حجی که بخواهد در سکوت برگزار شود هیچ معنایی ندارد، اظهار کرد: دشمنان تنها کالبد را برای ما گذاشته‌اند، اما مهم روح حج است.
طباطبایی با انتقاد از سیاسی‌کاری‌ و فتنه‌هایی که در امر حج توسط سعودی‌ها و دشمنان اسلام می‌شود و از صدر اسلام تاکنون روزگاری به سیاهی، بدبختی و بیچارگی برای امت اسلام همانند الان نداشته است، گفت: متأسفانه مسلمانان را به دست خودشان از بین می‌برند.
طباطبایی با بیان اینکه آل سعود برای خوشحال کردن آمریکا و صهیونیست‌ها، مسلمانان و زائران خانه خدا را از بین می‌برند، عنوان کرد: با تمامی این بدبختی‌ها نمی‌توان فقط دور کعبه چرخید و حرفی نزد.
وی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند حج را از دست ما بگیرند و صدای کسی درنیاید و در نماز تنها خم و راست شویم، اسلام را دین حقیقت دانست و بیان کرد: همه کارهایی که انجام می‌دهیم، سیاسی است.
امام جمعه کاشمر با اعلام اینکه حاجیان به‌رغم تمامی خطراتی که تهدیدشان می‌کند اما دست از مرگ بر آمریکا و اسرائیل بر نخواهند داشت، افزود: هر بیچارگی و بدبختی که بر امت اسلام وارد می‌شود به خاطر نقشه‌های آمریکا، اسرائیل و انگلیس است.
وی با تاکید بر اینکه دشمنان بدانند نه نماز جمعه و نه حج را می‌توانند از ما بگیرند، گفت: حج از اهمیت ویژه‌ای برای مسلمانان برخوردار بوده است و باید به صورت حج ابراهیمی برگزار شود.
طباطبایی در ادامه با تقدیر از اینکه جلسه شورای اداری مردادماه با محوریت نماز جمعه و تجلیل از برگزار کنندگان آن برگزار شده است، نماز جمعه را یک فریضه عبادی و سیاسی دانست و افزود: افرادی که به نماز جمعه می‌آیند در واقع به سوی ذکر و یاد خدا روی می‌آورند و باید این مسئله برای همه مردم فرهنگ‌سازی شود.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه شرکت در نماز جمعه ضمن اینکه موجب ایجاد معنویت در افراد می‌شود موجب آشنایی بهتر با مسائل سیاسی و ارتقاء بصیرت و آگاهی نیز خواهد شد، از نماز جمعه و حج به عنوان دو رکن امت اسلامی نام برد و گفت: دشمنان به جهت ترس، می‌خواهند حج و نمازجمعه را خالی از محتوا کنند.
وی با اعلام اینکه منافقین از ابتدا با نمازجمعه دشمنی داشتند به‌طوری‌که حوادث تلخی را برای ملت ایران به وجود آوردند، بیان کرد: متأسفانه دشمنان تاکنون بزرگان بسیاری را در محراب عبادت از ما گرفته‌اند.
طباطبایی با اشاره به اینکه نماز جمعه سنگر بزرگی است که چهره‌های واقعی این افراد را رسوا می‌کند، افزود: نماز جمعه در برابر استکبار، ستم، زشتی‌ها، انحرافات و کج‌فکری‌های دشمنان می‌ایستد، بیان کرد: نماز جمعه در انقلاب اسلامی برای حفظ نظام، مردم و ملت و حفاظت از دین نقش بسیار مهمی داشته است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر نمازجمعه به خوبی اجرا شود و به بهترین نحو همراهی کنیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود، نماز جمعه را میعادگاه همه مردم مسلمان از پیر و جوان، موافق و مخالف، تندرو و میانه‌رو و زن و مرد دانست و اظهار کرد: هنر امام جمعه این است که باید به‌‌خوبی بتواند تمامی این افراد را در نماز جمعه دور هم جمع کند.
امام جمعه کاشمر با بیان اینکه امام جمعه باید بتواند در جذب تمامی این اقشار موفق باشد، گفت: با در نظر گرفتن همین معیارها، عملکرد امام جمعه را می‌توان ارزیابی کرد.
وی با اشاره به اینکه امام جمعه به تنهایی و بدون مشاوران دانا و فرهیخته در امور مختلف دینی، اقتصادی و فرهنگی و به خصوص سیاسی نمی‌تواند موفق و پاسخگوی نیازهای جامعه و نسل جوان باشد، بیان کرد: داشتن اتاق فکر و مسلط بودن به جدیدترین تحلیل‌های سیاسی جهان و نشان دادن زبدگی در وقایع و حوادث داخلی و بصیرت سیاسی از امور ضروری برای خطیب نماز جمعه است.
طباطبایی با اشاره به اینکه امام جمعه، پدری مهربان برای مردم شهر است، عنوان کرد: پدر باید نگاهش به همه فرزندان یکسان باشد.
وی با بیان اینکه امام جمعه نمی‌تواند فقط امام جمعه افراد خاصی باشد، افزود: زمانی مردم به امام جمعه اعتماد می‌کنند که به هیچ گروه، جناح و حزب خاصی وابسته نباشد ولی همه امور و جریان‌ها را بابصیرت زیر نظر داشته باشد.
captcha