دو رادیو قرآن محبوب در جهان اسلام
کد خبر: 3628461
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲

دو رادیو قرآن محبوب در جهان اسلام

گروه بین‌الملل: در نظرسنجی‌های به عمل آمده در دو کشور امارات و مراکش رادیو قرآن‌های این دو کشور در صدر رسانه‌های پرمخاطب قرار گرفتند.

رادیو قرآن در صدر رادیوهای اماراتی
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «alkhaleej.ae»، رادیو قرآن ابوظبی با جذب بیش از 41 درصد از شنوندگان رادیویی در امارات که متشکل از شهروندان اماراتی و عرب‌زبانان مقیم این کشور هستند، در صدر شبکه‌های رادیویی عرب‌زبان پرمخاطب در امارات قرار گرفت.
رادیو قرآن ابوظبی؛ در صدر رادیو‌های امارات
در جدیدترین نظرسنجی که از سوی شرکت پژوهش‌های رسانه‌ای «ایپسوس» میان 2800 تن از شهروندان اماراتی انجام شد، رادیو قرآن ابوظبی وابسته به شرکت رسانه‌ای ابوظبی با برتری 41 درصدی، در صدر رادیوهای عرب‌زبان امارات که بیشترین شنونده را دارند، قرار گرفت.

نتایج به دست‌آمده در این نظرسنجی بر جایگاه ممتاز و پیشرو این رادیو که از زمان تأسیس در سال 1979 میلادی آن را حفظ کرده است، تأکید دارد.

«عبدالرحمن الطنیجی»، مدیر رادیو قرآن ابوظبی تصریح کرد: رشد روزافزون و پایدار این شبکه رادیویی به‌ویژه در سه سال اخیر نتیجه طبیعی
 برنامه‌های کیفی و هدفمند این شبکه است.
وی در ادامه با تأکید بر این که رویکرد و راهبرد برنامه‌های رادیو قرآن ابوظبی کاملا هماهنگ و مطابق با جهت‌گیری‌های شبکه رسانه‌ای ابوظبی است، از تیم کاری، دست‌اندرکاران رادیو و گروه‌هایی که برای حضور رادیو قرآن ابوظبی و حفظ جایگاه آن در صحنه رقابت‌های رادیویی تلاش می‌کنند، تقدیر کرد.
الطنیجی در ادامه تصریح کرد: تعداد شنوندگان رادیو قرآن ابوظبی تقریبا دو برابر نزدیک‌ترین رقیبان خود در میان دیگر رادیوهای اماراتی است.
مدیر رادیو قرآن ابوظبی گفت: این شبکه رادیویی تلاش می‌کند با ارائه برنامه‌هایی با موضوع اعتدال‌گرایی، تبیین چهره حقیقی دین مبین اسلام و نقش تمدن‌ساز آن در تاریخ بشریت و همچنین ترویج ارزش‌های اسلامی و روحیه همزیستی، به رشد معرفتی شنوندگان کمک کند.
محبوبیت رادیو قرآن «محمد سادس» در بین مراکشی‌ها
پایگاه خبری «اخبارنا المغربیه» نیز گزارش داد: نظرسنجی‌ها در سه ماهه اول 2017 درباره نسبت شنوندگان رادیو‌های مراکش نشان می‌دهد که رادیو قرآن «محمد سادس» در صدر این گروه از رسانه‌ها قرار گرفته و جایگاه پیشین خود به عنوان پرشنونده‌ترین رادیو در مراکش را حفظ کرده است.
رادیو قرآن محمد سادس 5 میلیون شنونده دارد و هر شنونده به طور متوسط 15 درصد از یک ساعت و 18 دقیقه زمان گوش‌دادن به برنامه‌های رادیویی را به این رسانه اختصاص می‌دهد.
captcha