تصویرسازی آیاتی از قرآن در منطقه شیعه‌نشین عربستان
کد خبر: 3629785
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹

تصویرسازی آیاتی از قرآن در منطقه شیعه‌نشین عربستان

گروه بین‌الملل: برنامه «تدبر در قرآن» با تصویرسازی آیاتی از قرآن در شهر «الجبیل» واقع در منطقه شیعه‌نشین شرق عربستان برگزار شد.

تصویرسازی آیاتی از قرآن در  منطقه شیعه‌نشین عربستان
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری قاف، برنامه «تدبر در قرآن» با عنوان «قرآنی نجاتی: قرآنم؛ مایه نجاتم» به مدت دو شب برای گروه سنی 7 تا 10 سال در باشگاه فرهنگی «بصمة حب» شهر الجبیل برگزار شد و «هدی هلال»، از بانوان قرآنی فعال عربستان، مربی این برنامه بود.
هلال در نخستین شب این برنامه، با طرح پرسش‌هایی در ارتباط با کتاب خدا همچون چه کسی این کتاب را می‌شناسد؟ قرآن کریم بر چه کسی نازل شده است؟ معنی قرآن چیست؟ چه کسی می‌خواهد آن را بفهمد؟ ذهن کودکان را درگیر کرده و ضمن قرائت سوره قدر، معنای تدبر در قرآن را به آن‌ها آموزش داد.
تصویرسازی سوره قدر و قریش
این بانوی قرآنی در ادامه کودکان را واداشت که سؤالاتی درباره آیات سوره قدر مطرح کنند و آنان نیز با نقاشی‌های خود، برداشت و نتیجه تدبر خود در آیات این سوره را تصویرسازی کردند.
وی در دومین شب از این برنامه نیز با قرائت سوره قریش، پرسش‌هایی را در ارتباط با این سوره مطرح کرد و ضمن بیان معانی واژگان آن، از کودکان خواست هرچه را از این سوره فهمیده‌اند، به تصویر بکشند.
هدی هلال همچنین از کودکان خواست در ارتباط با آداب غذاخوردن نقاشی‌هایی ترسیم کنند.
گفتنی است، «هدی هلال»، بانوی فعال عربستانی تاکنون دوره‌های متعددی با موضوع تدبر در قرآن ویژه بانوان، دختران و پسران برگزار کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به دوره «تدبر در سوره ناس ویژه بانوان»، «تدبر در سوره قریش ویژه دختران و پسران»، «قرآن من؛ نقشه زندگی من» و «اصول تدبر در سوره‌های تکاثر، شرح و قدر» اشاره کرد.

captcha