حضور بیش از 200 مؤسسه قرآنی در انتخابات اتحادیه مدغم خراسان رضوی
کد خبر: 3630266
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

حضور بیش از 200 مؤسسه قرآنی در انتخابات اتحادیه مدغم خراسان رضوی

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه سوم شهریورماه انتخابات اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی استان برگزار خواهد شد، گفت: در این روز 125 مؤسسه ارشاد و 90 مؤسسه دارای مجوز از اداره‌کل تبلیغات استان که دارای ثبت شرکتی هستند می‌توانند در انتخابات اتحادیه مدغم شرکت کنند و دست به یک انتخاب بزرگ خواهند زد.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد بحث ادغام دو اتحادیه مؤسسات قرآنی استان ابراز کرد: روز جمعه، سوم شهریورماه زمان ادغام دو اتحادیه قرآنی فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان است تا اتحاد مدغم شکل بگیرد.
وی در این زمینه اضافه کرد: در این روز 125 مؤسسه ارشاد و 90 مؤسسه دارای مجوز از اداره‌کل تبلیغات استان که دارای ثبت شرکتی هستند می‌توانند در انتخابات اتحادیه مدغم شرکت کنند و دست به یک انتخاب بزرگ خواهند زد.
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: البته تعداد مؤسسات فعال از این آمار بیشتر است اما آن‌ها ثبت شرکتی رسمی نیستند و لذا نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در جریان این انتخابات جامعه قرآنی استان برای خود تصمیم می‌گیرند و ما هم فضا را برای برگزاری این ادغام فراهم می‌کنیم.
وی گفت: کمیته استانی برای این انتخابات و ادغام شکل گرفته است که در آن فاطمه حسینی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی مقامی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت خراسان رضوی، مهدی رمضانی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و من به عنوان معاون قرآن و عترت ارشاد استان حضور داریم و تاکنون هشت جلسه برگزار کرده‌ایم و در مورد اجرایی شدن انتخابات، تصمیمات لازم گرفته شده است.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب افزود: تاکنون برای این انتخابات حدود 20 نفر کاندیدا شده‌اند و قرار است که برای این مؤسسات مجمع عمومی تشکیل ‌شود و در ادامه هم هیئت مدیره مشخص می‌شود و آن‌ها هم مدیرعامل را مشخص می کنند که ما هم به این انتخابات و فرایند ادغام خوش‌بین هستیم چون همانگونه که در فرایند صدور مجوز مؤسسات قرآنی ادغام صورت گرفت و یک نهاد مستقل ایجاد شد این ادغام هم به نتایج مطلوب منجر خواهد شد.  
معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان عنوان کرد: من معتقدم با این ادغام و شکل‌گیری اتحادیه مدغم، این فرصت‌سوزی‌ها به فرصت‌سازی‌ها تبدیل خواهد شد زیرا قبلا هر کدام از این اتحادیه‌ها راه خود را می‌رفتند و اعتبارات مشخص نبود.
captcha