دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خراسان رضوی افتتاح شد
کد خبر: 3630368
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
صبح امروز در مشهد؛

دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خراسان رضوی افتتاح شد

گروه سیاست و اقتصاد: دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی امروز، 23 مردادماه در دانشکده حقوق دانشگاه پیام نور مشهد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دفتر جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خراسان رضوی با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی امروز، 23 مردادماه در دانشکده حقوق دانشگاه پیام نور مشهد افتتاح شد.
در ابتدای این مراسم بیانیه‌ زهرا مصطفوی، دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ایران توسط حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام قرائت شد.
سپس حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، رئیس هیئت أمنا جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است.
وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و اعلام روز قدس توسط امام خمینی(ره) که در واقع روز اسلام و مبارزه حق علیه باطل است، حقیقتا فلسطین معیار و شاخصی برای تشخیص حق از باطل شد.
حجت‌الاسلام رحیمیان افزود: هویت و استمرار جمهوری اسلامی، بستگی به جبهه مقاومت دارد و ملت‌ها پایه‌گذار مبارزه با استکبار جهانی هستند.
در ادامه این نشست آیت‌الله سیدجمال‌الدین دین‌پرور، رییس بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه در خصوص افتتاح دفتر جمعیت دفاع از فلسطین، اظهار کرد: با ایجاد این دفتر به نوعی حمایت و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را نشان خواهیم داد، ملتی که بیش از شصت سال مورد ظلم و هجمه صهیونیست‌ها به پشتوانه استکبار جهانی قرار گرفته‌اند.
وی ادامه داد: متأسفانه سازمان‌های بین‌المللی تبدیل به نهادهای بی‌خاصیتی شده‌اند که در برابر جنایت‌های استکبار جهانی و اسرائیل غاصب نه تنها از فلسطین دفاع نمی‌کنند بلکه با مصوبات آبکی، نوعی حمایت خود را از استکبار جهانی اعلام می‌کنند.
آیت‌الله دین‌پرور ابراز کرد: تنها راه مبارزه با استکبار جهانی، خود ملت‌ها هستند چراکه سران و شیوخ نالایق عرب که چیزی جز خوش‌گذرانی نمی‌دانند از رده خارج و تنها ملت‌ها، پایه‌گذار قیام‌ها و مقاومت‌ها هستند.
همچنین در این نشست سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی، با تقدیر و تشکر از مدیران و مسئولان حامی این دفتر اظهار کرد: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «مسئله فلسطین، موضوع مهم و اساسی جهان اسلام است»، در واقع مسئله فلسطین فقط یک مبارزه نیست و به موقعیت جغرافیایی خاصی محدود نمی‌شود، این مبارزه دارای مفهوم است و باید الگوی تمام جهان اسلام شود.
وی ادامه داد: منظور از مقاومت، فقط آزادی فلسطین نیست، بلکه بیان محتوای اعتقادی در برابر ظلم‌ستیزی است که فراتر از مرزهای جغرافیایی فلسطین است.
در پایان این نشست، پرچم آستان قدس رضوی توسط مادر یکی از شهدا به حجت‌الاسلام محمدحسن رحیمیان، رئیس هیئت أمنا جمعیت دفاع از ملت فلسطین در خراسان رضوی اهدا شد، همچنین از شال جنبش مقاومت فلسطین حماس، اهدایی رئیس حماس فلسطین به حجت‌الاسلام رحیمیان و مقاله‌ای در خصوص وضعیت‌شناسی مردم فلسطین نیز رونمایی شد.
captcha