بیانیه «آگوست؛ ماه قدرشناسی از مسلمانان»
کد خبر: 3630576
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
در مرکز دولتی آمریکا منتشر شد؛

بیانیه «آگوست؛ ماه قدرشناسی از مسلمانان»

گروه بین‌الملل: بیانیه به رسمیت‌شناختن ماه آگوست به عنوان «ماه شناخت و قدرشناسی از مسلمانان» با برگزاری مراسمی در مرکز دولتی منطقه «سانتا کرالا» در ایالت کالیفرنیا منتشر شد.

انتشار بیانیه آگوست؛ ماه قدرشناسی از مسلمانان در کالیفرنیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «CAIR»، سال گذشته «بیل کرک»، سیاستمدار آمریکایی و عضو مجمع ایالتی کالیفرنیا پیش‌نویس طرح به رسمیت‌شناختن ماه آگوست به عنوان ماه شناخت و قدرشناسی از مسلمانان را به مجمع ایالتی کالیفرنیا ارائه کرد.
این طرح در مجمع ایالتی کالیفرنیا به تصویب رسید و بیانیه آن در مراسمی با حضور مسلمانان آمریکا اعلام شد.
بیل کرک گفت: مفتخرم که امسال برای نخستین‌بار ماه شناخت و قدرشناسی از مسلمانان با تقدیر از نسل‌های مختلف مسلمانان آمریکا به خاطر نقش و خدماتشان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود.
«معینه شایق»، بنیانگذار کمپین «ملاقات با یک مسلمان» در کالیفرنیا و از بانیان این طرح نیز اظهار کرد: مردم معمولاً در رسانه‌ها و اخبار با محتواهای منفی در مورد مسلمانان مواجه هستند و به ندرت مطلب مثبتی در مورد مسلمانان می‌شنوند.
وی افزود: هدف ما این بود که با این کار فرصتی فراهم آوریم تا برخی از این خوبی‌ها را برجسته‌سازی کنیم تا مردم بتوانند ببینند که مسلمانان نیز در حال ایفای نقش هستند و روحیه جامعه مسلمانان را تقویت کنیم.

captcha