حمایت شبکه قرآن و معارف سیما از فعالیت‌های ارزنده مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3631241
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

حمایت شبکه قرآن و معارف سیما از فعالیت‌های ارزنده مؤسسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اینکه نقش رسانه تنها انعکاس و اطلاع‌رسانی نیست، گفت: رسانه در فرآیند برنامه‌سازی و تولید برنامه، می‌تواند به یک جریان قرآنی کمک کند؛ لذا شبکه قرآن و معارف سیما در دوره جدید بنا دارد از مؤسسات قرآنی دارای فعالیت‌های ارزنده حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در نشست خبری مسابقات ملی قرآن سروش وحی که صبح امروز، 25 مردادماه در مؤسسه فرهنگی، قرآنی و عترت سروش جاودانه وحی برگزار شد، مشهد را قطب قرآنی کشور و مرکز نور دانست و بیان کرد: پیوند مضجع شریف حضرت ثامن‌الحجج(ع) و قرآن ناطق در کشور با مباحث قرآنی فضا را نورانی می‌کند.
وی با بیان اینکه این اتفاق قرآنی چند هدف نورانی را پوشش می‌‎دهد، ادامه داد: شبکه قرآن و معارف سیما در دوره جدید بنا دارد از مؤسسات قرآنی دارای فعالیت‌های ارزنده حمایت کند که این رویداد تجلی و تبلور در زمینه حمایت از مؤسسات قرآنی است.
حمایت رسانه‌ای شبکه قرآن، صرفا یک حمایت تلویزیونی نیست
محمدزاده خطاب به کلیه مؤسسات قرآنی گفت: چنانچه مؤسسات قرآنی طرح خوبی داشته باشند می‌توانند روی پیوست رسانه‌ای شبکه قرآن نیز حساب کنند، از طرفی حمایت رسانه‌ای شبکه قرآن صرفا یک حمایت شبکه تلویزیونی نیست، بلکه براساس ویژگی‌ها، این شبکه می‌تواند فضاهای باشکوه قرآنی را از طریق شبکه‌های دیگر رادیو و تلویزیون در اختیار علاقه‌مندان قرار‌ دهد.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در خصوص دیگر وظایف این شبکه، عنوان کرد: اگر جنس فعالیت مؤسسات، مسابقات باشد، نحوه اطلاع‌رسانی از رسانه ملی فراتر می‌رود، بنابراین در دوره جدید مؤسسات باید تلاش کنند تا برنامه‌های خوبی به مردم ارائه دهند که ما نیز سطح فراگیری این فعالیت‌ها را به کمک رسانه افزایش خواهیم داد.
وی مسابقات ملی قرآن سروش وحی را یک ظرفیت بین‌المللی دانست و تشریح کرد: ما در این مسابقات نه تنها در بحث اطلاع‌رسانی بلکه در جریان برگزاری مسابقات هم خواهیم بود که یکی از اهداف این مسئله تجدیدنظر در نحوه برگزاری رقابت‌ها است.
احمدزاده با بیان اینکه مسابقات را می‌‎توان با یک پیشینه آموزشی برگزار کرد، افزود: کار ارزنده‌ای به نام حفظ سوره بقره در مسابقات سروش وحی انجام می‌شود، ممکن است تعدادی از مخاطبان به انگیزه احتیاج داشته باشند که در همین راستا می‌توان به متسابقان آموزش‌هایی داد تا با آمادگی کامل وارد مسابقات شوند.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما ادامه داد: در راستای اینکه این برنامه نهادینه شود و کلاس‌های آموزشی قبل از مسابقات برگزار شود، کمک خواهیم کرد و در نظر داریم در برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی آموزش حفظ و مفاهیم سوره بقره را صفحه محو در 49 قسمت از آذرماه انجام دهیم که رسانه در این بخش، نقش همیار و همراه را دارد.
نقش رسانه تنها انعکاس و اطلاع‌رسانی نیست
وی با اشاره به اینکه نقش رسانه تنها انعکاس و اطلاع‌رسانی نیست، تصریح کرد: رسانه در فرآیند برنامه‌سازی و تولید برنامه می‌تواند به یک جریان قرآنی کمک کند و یکی از مهم‌ترین اهداف این طرح اجرایی کردن بیانات مقام معظم رهبری به عنوان بالاترین عنصر کشور است.
محمدزاده در ادامه تأکید کرد: براساس افق‌ها و عواملی که به رشد و شکوفایی جامعه کمک می‌کند، شش سال پیش امام خامنه‌ای، یکی از راه‌های شکوفایی جامعه را انس با قرآن کریم دانستند و در همین راستا باید برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن گام برداریم و این امر نکته‌ای است که همه مسئولان باید برای آن برنامه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه شبکه قرآن و معارف سیما برنامه‌هایی در زمینه عملی کردن بیانات رهبری داشته است، اظهار کرد: برای کسانی‌ که در جهت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن فعالیت داشته باشند، وظیفه خود می‌دانیم که از این افراد حمایت کنیم و در جهت ارتقا سطح کیفی این نوع فعالیت‌ها گام برداریم.
مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان اینکه جریان‌سازی حفظ قرآن امر بسیار مهمی است، گفت: در مسابقات ملی قرآن سروش وحی، حفظ سوره مبارکه بقره ملاک است که با توجه به برکات این سوره، انتخاب مسئولان برگزاری خوب بوده است.
محمدزاده در پایان گفت: به منظور ایجاد شور و انگیزه در علاقه‌مندان، ما یک مجموعه مشخصی از واژه‌های نهضت حفظ سوره بقره و ... را در فضای مجازی و رسانه‌ای ترویج خواهیم داد و امید است با این همکاری به اهداف قرآنی که در اندیشه اهل‌بیت(ع) و مقام معظم رهبری وجود دارد، برسیم.
captcha