روایت شنیدن اولین ندای توحیدی دنیا
کد خبر: 3631491
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹

روایت شنیدن اولین ندای توحیدی دنیا

گروه اجتماعی: تازه از عالم ذرع به زمین آمده، هنوز با این دنیا و آدم هایش احساس غریبی می‌کند. شاید هنوز از تعلقاتش به دنیایی که در آن بوده دل نکنده، با سکوتی آرامش‌بخش در آغوش مادر خود آرمیده است. چشمان او بسته اما چشمان نمازگزاران باز است تا نظاره‌گر باشند این سنت نبوی(ص) را. اصلا شاید چشمانش برای این بسته است که همه وجودش گوش باشد برای شنیدن.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در شامگاه دیشب 25 مردادماه، مسجد امام علی(ع) واقع در فرامرز عباسی میزبان فرشتگانی بود که تازه زمینی شده بودند، قرار بود به صورت نمادین در گوش تعدادی کودک اذان و اقامه خوانده شود.
بعد از اتمام نماز عشاء، وقتی صدای «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيمًا» مکبر بلند می‌شود گلبانگ صلوات است که اتمسفر مسجد را در بر می‌گیرد. حالا دیگر نمازگزاران آماده بودند تا شاهد قرائت اذان و اقامه در گوش نوزادان باشند.
تازه از عالم ذرع به زمین آمده است، هنوز با این دنیا و آدم‌هایش احساس غریبی می‌کند. شاید هنوز از تعلقاتش به دنیایی که در آن بوده دل نکنده، با سکوتی آرامش‌بخش در آغوش مادر خود آرمیده است. چشمان او بسته اما چشمان نمازگزاران باز باز است تا نظاره‌گر باشند این سنت نبوی(ص) را، اصلا شاید چشمانش برای این بسته است که همه وجودش گوش باشد برای شنیدن.روایت شنیدن اولین ندای توحیدی دنیا
آری حق هم دارد، آخر قرار است امروز اولین ندای توحیدی را در گوشش استماع کند. نوزاد اول را مادر برای خواندن اذان و اقامه به امام جماعت مسجد می‌سپارد، ناخودآگاه به یاد این شعر می‌افتم«عاشقان پنجره باز است اذان می‌گویند» بله اگه براستی با گوش جان بشنویم همه عالم در حال تسبیح و اذان است.
روایت شنیدن اولین ندای توحیدی دنیا
امام جماعت به  آرامی دهانش را به نزدیکی گوش طفل برده و می‌گوید: الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر، الله اکبر، اشهد ان لا اله الا الله، اشهد ان لا اله الا الله، اشهد ان محمد رسول الله....در این لحظه  حس می‌کنی کودک با این  که چشم فرو بسته و آرام است با تمام وجود بر نبی(ص) و آلش صلوات می‌فرستد.
روایت شنیدن اولین ندای توحیدی دنیا
در حاشیه این مراسم وقتی به سراغ حمیدرضا ایزانلو، امام جماعت مسجد امام علی (ع) می‎رویم تا نظرش را در خصوص این مراسم جویا شویم، گفت: این  برنامه نام‌گذاری و اذان گویی در راستای فرمایشات رهبری مبنی بر تشویق مردم در فرزندآوری انجام شده است.
وی با عنوان اینکه بانی این مراسم سپاه امام رضا(ع) و پایگاه بسیج خواهران مسجد امام علی(ع) بوده است، اضافه کرد: در این مراسم تعدادی از خواهران را دعوت کردیم تا به مسجد آمده و به صورت نمادین اذان و اقامه در گوش فرزاندشان توسط روحانیون خوانده شود.
حجت‌الاسلام ایزانلو ضمن بیان اینکه این مراسم‌ نمادین باعث می‌شود سنت رسول اکرم(ص) دوباره احیاء بشود، گفت: نبی مکرم اسلام(ص) وقتی امام حسن مجتبی(ع) به دنیا آمدند در گوش راست  حضرت اذان و در گوش چپ اقامه و البته آیات دیگری هم خواندند و گفتند این کار باعث می‌شود فرزند تا آخر عمر از شر شیطان و از بلایا در امان بماند.
امام جماعت مسجد امام علی(ع) افزود: خود این اذان و اقامه‌گویی یک نوع تلقین است، همانطور که وقتی انسان‌ها از دنیا می‌روند اذان و اقامه را در گوششان تلقین می‌کنند.

روایت شنیدن اولین ندای توحیدی دنیا
وی با بیان اینکه خواندن این اذان و اقامه در گوش نوزادان دارای اثر وضعی است، متذکر شد: وقتی نابسامانی‌های فرهنگی جامعه را بررسی می‌کنیم، درمی‌یابیم که سنت‌های اسلامی را در جامعه کمرنگ کرده‌ایم، لذا وقتی تاکیدات دینی را در جامعه لباس عمل بپوشانیم، در فرهنگ جامعه هم تأثیرگذار است و به تبع آن اقتصاد و سیاست ما دینی خواهد شد.
حجت‌الاسلام ایزانلو در پایان سخنانش یادآور شد: مشکل اصلی در حال حاضر عدم تربیت دینی صحیح فرزندان است، چرا که اگر تربیت دینی را اجرایی کنیم، دیگر شاهد این حجم از ناهنجاری‌ها نخواهیم  بود.
محمد خسروی
captcha