واکنش الوفاق بحرین به فریبکاری آل خلیفه
کد خبر: 3631529
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰

واکنش الوفاق بحرین به فریبکاری آل خلیفه

گروه بین‌الملل: جمعیت ملی اسلامی الوفاق بحرین امروز(پنج شنبه) به ادعای رژیم آل خلیفه درباره گفتگوی تلفنی نخست وزیر سابق قطر و شیخ علی سلمان دبیرکل سابق این جمعیت علیه منافع ملی این کشور واکنش نشان داد.

واکنش الوفاق بحرین به فریبکاری آل خلیفه
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، این جمعیت اعلام کرد: رژیم بحرین جسارت پخش کامل گفتگوی تلفنی شیخ علی سلمان  و نخست‌وزیر سابق قطر را ندارد و برای فریب افکار عمومی تنها به بخش‌هایی از آن اکتفا کرده است.
این جمعیت در بیانیه‌ای عنوان کرد: رژیم بحرین با بریدن بخش‌هایی از این مکالمه به دنبال گمراه‌کردن افکار عمومی جهان، منطقه و بدنام کردن مخالفان ملی است.
الوفاق با اشاره به اینکه هدف رژیم بحرین از پخش جزئی این مکالمه تلفنی، تمدید دوران حبس این رهبر ملی در بحرین است، افزود: ارتباط با جامعه بین‌المللی و جناح‌های دیپلماتیک، اقدامی صحیح در فرایند سیاسی مشروع است.
در این بیانیه آمده است: گفتگوی حمد بن جاسم با شیخ علی سلمان هنگام سفر رسمی وی از عربستان به بحرین و در چارچوب طرح قطر برای حل بحران بحرین صورت گرفت و با موافقت مستقیم پادشاه این کشور نیز همراه بود.
این جمعیت با بیان اینکه مخالفان بحرین بخشی از نزاع برخی کشورهای خلیج فارس با قطر نیستند، بیان کرد: هدف از کشاندن مخالفان به چنین منازعاتی، سرپوش‌گذاشتن بر بحران‌های متعددی است که کشور در نتیجه تقویت دولت امنیتی و وخامت اوضاع سیاسی، حقوقی و اقتصادی با آنها روبروست.
تلویزیون دولتی رژِیم بحرین روز گذشته(چهارشنبه) بخش‌هایی از یک گفتگوی تلفنی را پخش کرد و مدعی شد که در این گفتگو، شیخ علی سلمان و حمد بن جاسم، نخست وزیر سابق قطر علیه منافع ملی این کشور توطئه کرده و برای براندازی رژیم این کشور برنامه ریزی می‌کردند.

captcha