شهید حججی از شهادت لسانی به شهادت عملی نائل شد/تحقق رسالت قرآنی، ادامه مسیر شهید حججی است
کد خبر: 3631650
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴

شهید حججی از شهادت لسانی به شهادت عملی نائل شد/تحقق رسالت قرآنی، ادامه مسیر شهید حججی است

گروه معارف: دبیرشورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه شهادت‌های لسانی شهادت‌های عملی و مکمل نیز احتیاج دارد و آن این است که انسان به این حقایق نورانی اعتراف کند، گفت: شهید محسن حججی از مرحله شهادت لسانی به شهادت عملی وارد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌‍المللی قرآن (ایکنا) از اصفهان، حجت‌الاسلام حمید محمدی، قائم مقام رئیس و دبیرشورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، امروز پنجشنبه 26 مردادماه در محفل انس با قرآن کریم که به یاد شهید محسن حججی و با حضور فعالان قرآنی کشور در مسجد جامع نجف‌آباد برگزار شد، اظهارکرد: انسان با شهادت پا به دنیا می‌گذارد و با شهادت نیز دنیا را ترک می‌کند، در واقع در زندگی هر فردی، دو زمان ندای شهادت سر داده می‌شود، یکی موقع تولد و دیگری زمان مرگ که در واقع همان شهادت دادن بر رسالت پیامبر(ص) است.
وی افزود: لفظ شهادت از شهود می‌آید که معنای آن علم و یقین است و  ما در این دنیا موظف هستیم به شهادت یقین پیدا کنیم، به این حقیقت که در این دنیا فقط یک «رب» وجود دارد و آن ذات مقدس حضرت احدیت است.
وی بیان کرد: دیگر معنای شهادت و یقین این است که انسان به آن وجودی که تمام دنیا در ید و قدرت اوست، شهادت دهد و به این حقیقت که دنیا مبدأ و معادی دارد، خداوند دنیا را با هدف خلقت کرده، دنیا عبس و بیهوده آفریده نشده و پیامبر(ص) با کتاب قرآن برای هدایت انسان‌ها مبعوث شدند، ایمان و یقین داشته باشد. 
حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: ایمان و عقیده داشتن به رسالت پیامبر و امامان معصوم، همان شهادت دادن و یا همان علم و یقین داشتن به حقایق است، به حقایقی از جمله پیش‌ بردن جوامع بشری به مقصد اعلی که همه این اعتقادات، شهادت‌های لسانی است. 
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور تصریح کرد: این شهادت‌های لسانی، شهادت‌های عملی و مکمل نیز احتیاج دارد و آن این است  که انسان ضمن اعتراف به این حقایق نورانی، آن‌ را عملی کند و در صحنه عمل و مبارزه با مخالفین کلمه توحید، به‌صورت عملی وارد شود و با مخالفین کلمه الله و رسول الله مجاهدت کند و تمام وجود خود را در این راه بگذارد و نهایتا به آخرین مرحله شهادت نائل شود. اینجاست که انسان در کنار شهادت لسانی، شهادت عملی را نیز به ظهور رسانده است. 
وی گفت: شهید محسن حججی از مرحله شهادت لسانی به شهادت عملی وارد شد و گردهمایی محفل امروز بزرگداشت شهیدی است که حقیقتا شهادت‌های لفظی را مکرر گفت و در نهایت مرحله عملی شهادت را در مقابل خونخوارترین و جنایتکارترین دشمنان اسلام که جنایت‌های این گروهک در طول تاریخ بی‌نظیر است، در آغوش کشید.
وی گفت: شهید محسن حججی در مقابل داعش که همان اسلام سفیانی و اسلام آمریکایی و تلفیقی از پستی‌هایی که در جهان عرب به نام اسلام آمریکایی در غرب ترویج می‌شود، ایستادگی کرد و همانند سرور و سالارش، به دست پلیدترین انسان‌های این عصر که همان آمریکا و صهیونیسم به عنوان اضلاعی از این مثلث خباثت معاصر هستند، سر از تنش جدا شد و به شهادت رسید.
محمدی با بیان اینکه خون‌خواری داعش و جنایتکاران آمریکایی و صهیونیسم، کمتر از خون‌خواری و جنایت سپاه یزید در روز عاشورا و صحنه کربلا نیست، گفت: کسی که همچون شهید حججی، صادقانه 40 روز در مسجد جمکران نذر می‌کند و معتکف می‌شود که ادامه دهنده مسیر امام حسین (ع) باشد و در این راه متوسل به علی ابن موسی الرضا(ع) می‌شود و اینگونه دست و پای مادر و پدر را می‌بوسد و حلالیت می‌طلبد، حقیقتا مسیرش و عملش شهادت محض است و به یقین و شهادت رسیده و به معنای واقعی کلمه شهادتین «أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلاَّ اللهُ»  و «اشهدان محمدا رسول الله» را درک کرده است.
دبیرشورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: شهید محسن حججی، شهادت لسانی و عملی را به معنای واقعی کلمه در زندگی خویش عملیاتی کرد و امروز شهید محسن حججی حجت خداوند را برای همه ما تمام کرده و حجت خداوند برای همه کارگزاران نظام است.
محمدی افزود: رسیدن به شهادت لسانی و عملی و یقین به این حقایق، مرتبه و جایگاه آن شهید بزرگوار است و کسی که به این حقایق نائل می‌شود از هیچ چیزی خوف و ترسی ندارد. آیه «لا خوف علیهم و لاهم یحزنون» اشاره به زندگی این شهید و امثال این شهید دارد.
دبیرشورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ادامه داد: امثال شهید محسن حججی نمونه بارز «السابقون السابقون. اولئک المقربون» هستند، امثال این شهید بزرگوار هیچ خوفی از آینده و هیچ حزنی از گذشته ندارند، زیرا خداوند با ریخته شدن اولین قطره خون شهید بر روی زمین، به دلیل موقعیت ممتاز شهید در ملکوت عالم، همه گناهان او را می‌بخشد و یقینا امام حسین (ع) و سایر  اهل‌بیت(ع) موقع شهادت و جان دادن به استقبال او می‌آیند.
وی بیان کرد: پیکر شهید پاک است و نیاز به غسل و تطهیر ندارد و مقام شهید مظهر طاهریت و مطهریت بوده و همچنین آن خاکی که شهید در آن دفن می‌شود نیز پاک است. قرآن کریم هم رسالت بخش، طهارت بخش و حیات بخش که منظور همان حیات طیبه می‌باشد، است.
وی گفت: کسانی که ذیل پیام‌های قرآنی واقع می‌شوند و اهداف قرآنی را در زندگی فردی و اجتماعی خود، دنبال می‌کنند، بهره‌مند از حیات قرآنی هستند و در این رابطه خداوند می‌فرماید «فِي سَبِيلِ‌اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ»، به کسانی که در راه خدا کشته شدند مرده نگویید بلکه آنها عند ربهم یرزقون هستند.
وی ادامه داد: عالی‌ترین درجات بهشت نصیب شهیدانی امثال شهید محسن حججی است، چرا که به دست شقی‌ترین افراد به فجیع‌ترین شکل کشته شدند و عالی‌ترین نوع حیات یعنی «عندالرب» دارند. کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند حیات عندربهم و به نوعی حیات واقعی پیدا می‌کنند و هر آنچه عند ربهم می‌شود، ارزش پیدا می‌کند. انسانی که عند ربهم می‌شود نمادی از بقیه الله می‌گردد، یقینا شهید حججی در این عالم مصداق بقیه الله بوده و توانسته حیات ویژه افرادی که قتیل فی سبیل‌الله می‌شوند را به دست آورد، به همین منوال گوی سبقت را شهدای جبهه‌های حق علیه باطل و شهدای مدافع حرم و سایر شهدا و علما به دست آوردند. 
وی گفت: نجف آباد شهر منتسب به امیرالمومنین(ع)، شهر شهدانی است که مقامات عالی حیات عندالربی را بدست آوردند این همه تعداد جانباز و ایثار گر و شهید مصداقی از شهدای همیشه زنده هستند و خداوند با استفاده از وجود این شهدا می‌خواهد حجت را بر ما انسان‌ها تمام کند.
همچنین حجت‌الاسلام حمید محمدی، پیش از برگزاری این مراسم در جمع خانواده شهید حججی، که دیگر چهر‌ه‌‌ها و فعالان قرآنی کشور نیز حضور داشتند، با بیان اینکه حضور بنده و همه میهمانان منزل شهید حججی در اصل یک توفیق و نعمت الهی است، ادامه داد: خانواده شهید حججی انصافا و حقیقتا، الگوی بی‌نظری برای جامعه امروز جهان اسلام و بشریت است.
وی گفت: راه شهید محسن حججی، همان راه و مسیر ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و حیات بخشی قرآن در جامعه اسلامی می‌باشد و تحقق رسالت قرآنی در واقع ادامه مسیر شهید بزرگوار است.
محمدی اظهار کرد: دو وزنه قرائت قرآن و عمل کردن طبق آموزه‌های قرآن، در گرو زنده نگه داشتن رسالت قرآنی است که راه شهید محسن حججی، مصداقی از این حرکت الهی می‌باشد، لذا این رفتن‌‎های شهادت گونه و این مسیرهای معنوی همچون راه شهید محسن حججی، نماد تحقق یافتن بیش از نیمی از آیات قرآن کریم می‌باشد که این بالاترین مصداق عمل به مضامین قرآن کریم است.
وی افزود: جامعه قرآنی باید به وجود این خانواده شهید و همچنین تمام کسانی که در این مسیر بودند و تمام کسانی که در آینده قصد پیوستن به این مسیر را دارند و کسانی که این شهید را الگوی خود قرار می‌دهند، افتخار کند و انشاالله ما خیل عظیم بازماندگان از کاروان گران‌قدر شهادت بتوانیم شهادت‌گونه از این دنیا عبور کنیم و بهره‌ای از توفیقات همه شهدا از جمله توفیقات این شهید، نصیب تک تک ما شود.
captcha