نیازمند تشکیل مجمع خیران در حوزه قرآن هستیم
کد خبر: 3631726
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

نیازمند تشکیل مجمع خیران در حوزه قرآن هستیم

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، با بیان اینکه مؤسسات با هزینه خود در نمایشگاه قرآن حضور می‌یابند و ما فقط ساختارها را برای این حضور فراهم می‌کنیم و این یعنی مشارکت مردمی،‌ گفت: البته نیاز است که مانند دیگر موضوعات، خیران در حوزه قرآن هم ورود پیدا کنند و در این زمینه هم مجمع خیرین داشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در مورد دوازدهمین دوره نمایشگاه قرآن و عترت مشهد که همزمان با ماه مبارک رمضان سال جاری برگزار شد، گفت: امروز نمایشگاه قرآن مشهد به یک مطالبه مردمی تبدیل شده است.
وی در توضیح این مطلب اضافه کرد: چندین ماه مانده به زمان برگزاری این نمایشگاه، جامعه قرآنی بدون هیچ فراخوان و دعوت از ما مطالبه برگزاری جلسات هماهنگی نمایشگاه قرآن را دارند و خود پیگیر هستند که این یک مزیت و نقطه مثبت به شمار می‌رود.
مشهد؛ جایگاه برگزاری نمایشگاه قرآن
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب ادامه داد: من به این اعتقاد رسیدم که اگر قرار است در جمهوری اسلامی، نمایشگاه قرآنی برگزار شود، جایگاه برگزاری آن شهر مشهد است، با توجه به این موضوع که به برکت وجود امام رضا(ع) در زمینه قرآن و فعالیت‌های این عرصه بسیار موفق بوده و کار کرده‌ایم.
اختصاص ردیف بودجه‌ای مستقل به نمایشگاه قرآن در مشهد
وی افزود: نمایشگاه قرآن زمانی می‌تواند تبدیل به یک شکل خاص نمایشگاهی و به همان نسبت اثرگذاری شود که مدل جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، در مشهد اجرا شود، زیرا در حال حاضر این جشنواره بین‌المللی دارای ردیف بودجه مستقلی است و با گستردگی بسیار در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود، از همین رو نمایشگاه قرآن هم باید اینگونه شود و برای آن بودجه مستقلی دیده شود تا من مسئول و دغدغه‌مندان قرآنی براساس توان مالی که دارند به تهیه برنامه و تولید بپردازند.
حجت‌الاسلام کاظمی‌نسب با بیان اینکه مؤسسات با هزینه خود در نمایشگاه حضور می‌یابند و ما فقط ساختارها را برای این حضور فراهم می‌کنیم و این یعنی مشارکت مردمی،‌ اضافه کرد: البته نیاز است که مانند دیگر موارد، خیران در حوزه قرآن هم ورود پیدا کنند و مثلا ما در حوزه قرآنی هم مجمع خیرین داشته باشیم.
وی بر جذب و حضور نخبگان از جمله اساتید حوزه و دانشگاه، علما و طلاب و دانشجویان در نمایشگاه قرآن مشهد تأکید کرد و گفت: گسترش فضای حضور نخبگان در این نمایشگاه بسیار ضروری است که همکاری، تعامل و تلاش بیشتر ما و رسانه‌ها را می‌طلبد و اداره‌کل ارشاد نیز در این زمینه اقداماتی را انجام خواهد داد.
captcha