حمله نژادپرستانه به مساجد اسپانیا
کد خبر: 3632730
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷

حمله نژادپرستانه به مساجد اسپانیا

گروه بین‌الملل: به دنبال وقوع حادثه تروریستی بارسلون گروه‌های نژادپرست در سراسر اسپانیا با حمله به مساجد، ایجاد حریق عمدی و درج نوشته‌های موهن اقدام به هتک حرمت این مکان‌های عبادی کرده‌اند.

حمله نژادپرستانه به مساجد اسپانیا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری « مترو»، مسجدی در شهر «سویل» روز شنبه، 28 مرداد هدف حمله نژادپرستان قرار گرفت که طی آن افراد ناشناس شعارهای ضد اسلامی خطاب به مسلمانان و اتباع کشورهای شمال آفریقا روی دیوارهای این مرکز درج کردند.
یکی از این نوشته‌ها حاوی تهدیدی مبنی بر بریدن سر مسلمان‌ها بود.
مسجد شهر «گرانادا» نیز توسط گروهی از نژادپرستان راستگرای افراطی هدف حمله و آتش‌سوزی قرار گرفت که باعث شد زنان و کودکان مسلمان که داخل مسجد بودند مجبور به فرار شوند.
نژادپرستان با بنری که روی آن نوشته شده بود «هر کس از این مسجد حمایت مالی می‌کند، از تروریسم حمایت می‌کند»، به مسجد هجوم بردند.
«خالد نیتو»، سخنگوی مسجد گرانادا با بیان اینکه حادثه را به عنوان جرم ناشی از نفرت به پلیس گزارش داده است، گفت: نژادپرستان با سوءاستفاده از حادثه تروریستی بارسلون که باعث ناراحتی مسلمانان نیز شده است، تلاش دارند ایده‌های نژادپرستی خود را به پیش ببرند.
وی افزود: مردم باید بدانند که مسلمانان همانند هرکس دیگری ممکن است قربانی بی‌عدالتی گروه‌های تروریست باشند.
پلیس هنوز نتوانسته است افراد مهاجم را شناسایی کند.
در حادثه تروریستی بارسلون که شامگاه پنج‌شنبه، 26 مرداد صورت گرفت، یک خودروی ون با زیر گرفتن عابرین در مرکز شهر موجب کشته و زخمی‌شدن صدها نفر شد.
 
captcha