مراسم درهای باز نخستین مسجد «سنت پیتر» آمریکا
کد خبر: 3632791
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

مراسم درهای باز نخستین مسجد «سنت پیتر» آمریکا

گروه بین‌الملل: شهروندان غیرمسلمان «سنت پیتر» در ایالت «مینه‌سوتا»ی آمریکا روز شنبه، 28 مرداد میهمان نخستین مسجد و مرکز اسلامی این شهر برای آشنایی با مسلمانان و بازدید از داخل مسجد بودند.

مراسم درهای باز نخستین مسجد «سنت پیتر» آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از «southernminn»، این مسجد توسط مسلمانان سومالیایی‌تبار شهر سنت پیتر تأسیس شده است.
ساختمان مسجد قبلاً متعلق به یک کلینیک بود که توسط مسلمانان به مسجد تبدیل شد. داخل آن عاری از تجملات بوده و تنها یک قفسه کتاب، ساعت دیواری و پرده‌ای که جایگاه بانوان را جدا می‌کند، در داخل آن به چشم می‌خورد.
«محمد عبدالقادر» یکی از مؤسسان مسجد گفت: ما می‌توانیم سوء‌ ظن‌ها و برداشت‌های نادرست درباره مسلمانان را با برگزاری چنین برنامه‌هایی برطرف کنیم تا مردم بتوانند با ما ارتباط برقرار کرده و ببینند تفاوتی با آن‌ها نداریم.
وی افزود: قبل از تأسیس این مسجد، مسلمانان سنت پیتر مجبور بودند برای برگزاری نماز جمعه به مرکز اسلامی شهر «منکیتو» بروند.
انگیزه برگزاری مراسم درهای باز، کنجکاوی شهروندان غیرمسلمان سنت پیتر برای بازدید از داخل مسجد بود و میهمانان در این مراسم با غذاهای سنتی سومالیایی‌ها پذیرایی شدند.

captcha